Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler: Salg af plastikvarer fra kina?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis nu jeg startede en webshop, hvor jeg solgte plastikvarer el.lign., som fx var købt igennem Alibaba, er der så nogle lovgivningsmæssige regler, som man skal være opmærksom på? 

Jeg tænker, om der kunne være nogle sundhedsmæssige problemer med plastik fra kina? 

Et eksempel på en ting, som jeg kunne sælge kunne være disse flasker: https://www.aliexpress.com/item/3-Pcs-set-Plastic-Kitchen-Oil-Sauce-Ketchup-Squeeze-Bottle-Condiment-Dispenser-355ml-11091/32610041821.html?spm=2114.10010108.1000015.1.IMrP9w&s=p

På forhånd tak! 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 13:28

Genbrugsman:
om der kunne være nogle sundhedsmæssige problemer med plastik fra kina? 

Ja det kan der sagtens, varen skal være godkendt og mærket til brug for fødevare.  Problemet er at kineserne ofte snyder med mærkningen, så det er ene og alene dig som importør der er ansvartlig for at produktet overholder EU's regler på området.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 13:33
Tilmeldt 4. Jul 16
Skrevet kl. 13:46

mange tak for svaret.

Ved du hvordan man er sikker så, eller har du et forslag til hvad man kan gøre? 

Tilmeldt 4. Jul 16
Skrevet kl. 13:46

Tak for svaret

Jeg er helt enig, det var bare et hurtigt eksempel. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 14:05

Genbrugsman:
Ved du hvordan man er sikker så, eller har du et forslag til hvad man kan gøre? 

Man er aldrig sikker når man handler med kinesere!  produktet skal være mærket glas og gaffel symbol,  selv om det symbol findes er der ingen sikkerhed for at produktet overholder kravene, så det kan være nødvendigt at få gennemført egne analyser (bekosteligt)

Mit råd er du som lille / amatør bor holde dig fra at lege importør fra Asien, find i stedet en stor grossist i EU som formodentlig som vil kunne tilbyde sammen priser som i Kina.

https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/M%C3%A6rkning.aspx 

Tilmeldt 4. Jul 16
Skrevet kl. 15:12

Ravn: 

Mange tak for svaret, hvis nu jeg benytter mig af https://shop.zentrada.eu istedet, som er indenfor Europa, kan man så være sikker på at plastiken er i orden? 

VH

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 15:25

Når du har set certifikatet fra et akkrediteret laboratorium kan du være sikker på at varen overholder krav til levnedsmidler. Hvis din leverandør ikke vil fremsende en kopi, så er der nok en grund...

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 15:25

Genbrugsman:
som er indenfor Europa, kan man så være sikker på at plastiken er i orden? 

jeg ville aldrig bruge sådan et sted da du igen ikke aner om det er nogle billigvare fra Kina som sælges.  Generelt er sikkerheden lagt større end i Kina, tilmed er det langt lettere at kommer efter firmaer firmaer indenfor EU hvis der skulle opstå en tvist.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 15:29

bkonig:
Hvis din leverandør ikke vil fremsende en kopi, så er der nok en grund...

man skal dog være opmærksom på at mange certifikater er falske.  

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)