Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konvertering ….

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Konvertering ….

butikgozo.dk oplever jeg at ’kun’ ca. 30% af de kunder der har placeret vare i indkøbskurven faktisk gennemføre et køb. Jeg syntes at det er alt for lidt… Hvad kan der være galt. Selv har jeg 2 teorier..

1.       Der kan ’kun’ betales med dankort/e-dankort.

2.       Fragt er koster 35 kr.

Jeg har svært ved at tro at ovenstående er ’hele’ forklaringen, kan nogle af alle jer kloge mennesker komme med nogle forslag.

Hvad er i øvrigr jeres erfaringer, hvor mange vare i indkøbskurv, bliver rent faktisk solgt?

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 17:02

Kan du se hvor meget de har i kurven, når de vælger at annullere købet?
For umiddelbart er 35,- en stor del af prisen ved et køb, hvilket nok kan virke voldsomt.

Går Visa-dankort ind under Dankort? Altså har du mulighed for at modtage visa via dankort betalingen?
Hvis ikke, burde du få det - og hvis ja, så burde du skilte med det... :)

Nej, nok ikke hele forklaringen ... nu var jeg jo lige en af de 70% :D ... men en del af forklaringen, det er jeg ikke i tvivl om.
Jeres side virker ellers overskuelig og pæn.

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Skrevet kl. 17:14

>Kan du se hvor meget de har i kurven, når de vælger at annullere købet?
>For umiddelbart er 35,- en stor del af prisen ved et køb, hvilket nok kan virke voldsomt.
Ud fra den sti de kommer fra, så Kr. 2-300-, hvilket ca. er gennemsnitet.

>Går Visa-dankort ind under Dankort? Altså har du mulighed for at modtage visa via dankort betalingen?
Det er 'kun' dankort. (Men et visa/dankort er vel også et dankort)

>Nej, nok ikke hele forklaringen ... nu var jeg jo lige en af de 70% :D ... men en del af forklaringen, det er jeg ikke i tvivl om.
Det regnede jeg med, dejligt at folk vil tage sig tid til at hjælpe, TAK!

>Jeres side virker ellers overskuelig og pæn.

Tak .

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45

Placer et lille flot skilt under menuen til venstre, med teksten: "Fragt altid kun 35 kr."
Så eliminere du da den del, der bare går i gang med forløbet for at se hvad fragten koster... det gør jeg selv sommetider. Alternativt kan du prøve at kalde Levering for Fragtpriser & Levering under handelsbetingelser.

Hvis du har mulighed for det, er det altid dejligt at se hvor langt man er i forløbet når man er gået i gang med betalingen.

Btw: Du mangdler et D i opater kurv. 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Skrevet kl. 19:10

Tak for dit input...

Jeg måler nu også på om der vælges "Gå til Kassen"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:18

jjam:
Jeg måler nu også på om der vælges "Gå til Kassen"

... det er jo også først EFTER "Gå til Kassen", at folk der er i tvivl om fragtpriserne vil springe fra. Hvis de fleste sprinter fra efter at have trykket på Gå til kassen, er det enten fordi de bare ville tjekke fragtpriser eller fordi der ikke er den ønskede betalingsmulighed. 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:24

jjam:

Konvertering ….

butikgozo.dk oplever jeg at ’kun’ ca. 30% af de kunder der har placeret vare i indkøbskurven faktisk gennemføre et køb. Jeg syntes at det er alt for lidt… Hvad kan der være galt. Selv har jeg 2 teorier..

1.       Der kan ’kun’ betales med dankort/e-dankort.

2.       Fragt er koster 35 kr.

Jeg har svært ved at tro at ovenstående er ’hele’ forklaringen, kan nogle af alle jer kloge mennesker komme med nogle forslag.

Hvad er i øvrigr jeres erfaringer, hvor mange vare i indkøbskurv, bliver rent faktisk solgt?

Før du begynder at gøre alt for meget vil jeg anbefale dig at få sat en bedre målsporing på din webshop, så du kan se præcis hvor det er de hopper fra, om det er når de skal udfylde deres adresse, vælge betalingsmetode eller noget helt andet. Så kan du lettere finde ud af hvorfor dine kunder springer fra, der er jo mange trin fra indkøbskurv til afgivelse af ordre. Jeg har netop skrevet lidt om det her i dag, så den tekst jeg henviser til her, er ikke blevet rettet for stavefejl osv. endnu. konvatering 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Skrevet kl. 19:34

Tak Matin, artiklen ser spændende ud!

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 19:49

Prøv evt. at bytte rundt på siden med Betaling og Forsendelse og siden med Adresseoplysninger. Det har vi gjort, så vi kan se, hvem der har været i gang med en bestilling, men ikke fik gennemført betalingen. Og så sender vi en e-mail for at spørge, om der opstod fejl under bestillingen, eller om de blot har fortrudt.

Indtil videre har alle anset det for en god service, og vi fanger f.eks. dem, der kommer til at vælge betaling med Visa i stedet for Visa/Dankort og lignende fejl, hvor de bliver afvist i betalingsprocessen.

Det ligner godt nok en standardbutik, den I har, så det er ikke sikkert, at I kan gøre dette.

Vi har selv udviklet butikken fra bunden, så i starten opstod der uventede fejl, som vi ikke havde fanget i testen. Og hvis vi via ovennævnte henvendelse fik besked om fejl, så gav vi folk en god rabat, hvis de ønskede at fuldføre købet.

Vi har ordrer ned til 80-90 kroner, hvor folk betaler 40 kroner i fragt, så det skræmmer umiddelbart ikke, hvis folk finder den vare, de ønsker.

Som en anden har nævnt, så sørg for, at kunderne aldrig er i tvivl om fragtbeløbet. Skriv det forsiden eller ved hver vare, og skriv det i indkøbskurven.

Fra Fredericia
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:07

Jeg går ud fra, at du bruger et sporingssystem a la Google Analytics eller lignende. I Analytics kan du lave en konverterings tunnel, hvor du tilføjer alle dine sider på vejen fra "varevalg" til afsluttet køb. Derved kan du så se, hvor brugeren afbryder.

Nu beder du om email-adressen forholdsvis sent i processen. Hvis den lå tidligere, kunne du evt maile de, der afbrød, med et godt tilbud?

Det er selvfølgelig en vurderingssag, om hvad der vil give mest. Hvis du har mulighed for det, kan du evt. bruge Google's webmaster tools til at afprøve begge rækkefølger i købsprocessen og samtidig tracke konverteringen på dine "afbruds"-emails.

Jan Rasmussen - Vores Familie Web Site:  www.kaddu.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)