Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til nyt møbeldesign/koncept - hvordan kommer jeg videre?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hedehusene
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allle,

jeg har fået en idé til et nyt koncept indenfor møbler, som jeg tror meget på.

Jeg har dog ingen anelse om, hvordan man tager den herfra. Jeg har alle billederne i hovedet, men ikke mere end det på nuværende tidspunkt.

Inden man overhovedet snakker om patent, tænker jeg at nogen skal hjælpe mig med at få alle tankerne ned på papir og tegne og fortælle, evt på computer eller hvad ved jeg.

Hvem kan man snakke med, for at høre om konceptet er bæredygtigt, selvfølgelig uden at vedkommende "nappper" idéen?

Mht økonomien er jeg også lidt blank på nuværende: hvem kan mon hjælpe med at finde ud af, hvad det vil koste at designe, producere osv, samt få teknisk indblik som jeg ikke har?

Jeg tror virkelig på idéen, men what is next?

Tak for hjælpen :-)

Helene 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helene

Med den begrænsede information, du giver, er det meget svært. Skal du have lavet en app? Så søg efter en appudvikler... Osv...

DK-FR pigen:

 selvfølgelig uden at vedkommende "nappper" idéen?

Er det en selvfølge? Hvis du ikke vil snakke med nogen om din ide - hvem skal så hjælpe dig? SELVFØLGELIG skal du ikke fortælle vidt omkring, hvis det er noget, der kan søges patent på. Men er det "blot" en iværksætteride, så vil jeg anbefale dig at tage kontakt til alle, der kan hjælpe dig; her på amino, kommunens væksthus osv.... 

Jeg ønsker dig al held og lykke med ideen, og jeg håber på, det bliver en succesfuld forretning, Helene. :-)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først hvis det er møbler så har du som designer beskyttelse indtil 70 år efter din død så du bør nok ikke tale om patent.

Tal med møbelindustrien, med eksempelvis Kvadrat der laver textiler, tal med koldskumsfabrikker til beklædning, tal med forretninger om afsætning...

Find en teknisk tegner/designer etc. evt en freelancer fra amino

Find en gammel snedker der kan lide at gå og "nusse" (ikke frækt) eller tal med en teknisk skole hvor man uddanner snedkere

Tal med en arkitekt eller en møbelarkitekt.

Først og fremmest find ud af hvordan du kan tjene penge på det.

HÆNG UD PÅ ET FABLAB og brug mindst en måned på det.

Flyt til USA (eller Paris) og bliv medlem af TechShop

Et råd jeg selv har betalt dyrt ved ikke at få/forfølge. Find en partner der kan det du ikke kan for det er stortset umuligt at få et projekt økonomisk op at flyve i Danmark hvis du selv skal finde pengene til at betale andre. 1 mio kr er ikke meget hvis du skal lave noget.

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan måske være behjælpelig med nogle 3D tegninger og evt. 3D Printede modeller.

Men det kræver jo i det mindste at du kan formulere dine ønsker på en skitse eller lignende.

Med venlig hilsen Bjarne

Fra Hedehusene
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

tak for dit svar :-)

Jeg kan godt se det er begrænset information på mit indlæg.

Jeg har ikke prøvet at få en idé før, i hvert fald ikke én som jeg virkelig kan se for mig blive en realitet. Det er nok derfor jeg er lidt betænksom ved at fortælle en masse mennesker om den. Måske en begynder fejl?

Selvfølgelig kan jeg ikke holde det hele for mig selv, jeg vil bare så vidt muligt godt det rigtige sted hen første gang :-)

Tak, jeg håber også det bliver succesfuldt :-)

Fra Hedehusene
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BroncofanDK og tak for svar,

du kommer med en masse gode relevante ting, tak for det.

Dit sidste råd er jeg helt enig i - man skal gøre dét man er god til, om det så er regnskab, teknik eller økonomien :-)

 

Fra Hedehusene
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne,

tak for tilbuddet - jeg vender muligvis tilbage.

Jeg skal i hvert fald lige have konkretiseret idéen lidt mere.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)