Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan siger man nej til en potentiel kunde?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Sep 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Som I allerede ved, er det vigtig at kunne definere sin målgruppe. Jeg vil gerne sælge en ydelse til min målgruppe, men hvad gør jeg, hvis der kommer en kunde (uden for min målgruppe) og gerne vil have min ydelse. Jeg siger "ja", så bliver min målgruppe er for bred, eller jeg siger "nej" og holder fokus på min målgruppe, men så tjener jeg færre penge og får måske dårligt omdømme, fordi jeg ikke hjalp kunden.

Har I nogle råd til, hvordan man håndterer situationer som denne?

Mange tak på forhånd

Venlig hilsen

Frederik

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Det er svært at svare på, når dit produkt/service, du tilbyder, ikke er oplyst. 

Men jeg erindrer at høre Martin Thorborg siger, at man skal have fokus på sin målgruppe. "Vær modig og skær fra," skriver han om målgrupper i sin videobeskrivelse. :-)

Se evt. her:

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Sep 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Tak for dit hurtige svar.

Min service er vejledning inden for kost, motion og generel sundhed. Jeg vil hjælpe folk med at forbedre deres sundhed. 

Venlig hilsen

Frederik 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik:

Hej Kasper

Tak for dit hurtige svar.

Min service er vejledning inden for kost, motion og generel sundhed. Jeg vil hjælpe folk med at forbedre deres sundhed. 

Venlig hilsen

Frederik 

Hej igen Frederik

Og hvad er det så, at en potentiel kunde efterspørger, der er uden for din sædvanlige målgruppe? :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Sep 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Eksempel:

Der en kunde som uden for min målgruppe og gerne vil have hjælp til et vægttab. Hvad skal man sige til kunden?

Venlig hilsen

Frederik

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, det er vel noget, der er tilstrækkeligt indenfor din målgruppe - am I right? Kost; sund kost = vægttab, motion; mere motion = vægttab. Det er vel meget det samme? Jeg ville nok takke ja - men det er selvfølgelig solo din beslutning. :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Sep 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det er i orden. Rigtig mange tak for dit svar. 

Venlig hilsen

Frederik

Tilmeldt 9. Jun 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Købermægler Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare sige det som det er. At kundes behov ligger unde for din målgruppe og kunden derfor vil kunne få bedre rådgivning et andet sted. Et sted med fokus på vægttab.

Spar penge når du skal købe bolig - Brug en købermægler

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Sep 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

At sige nej på en venlig og beskeden måde og måske henvise kunden til bestemt sted, som man selv kender. Tak for dit svar.

Venlig hilsen

Frederik

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Frederik:
Der en kunde som uden for min målgruppe og gerne vil have hjælp til et vægttab. Hvad skal man sige til kunden?

Her er hvordan jeg ville svare kunden:

Jeg tilbyder ikke som sådan vægttabprogrammer, men jeg kan hjælpe dig med at tilrettelægge din kost og træning, præcis som jeg gør for andre kunder. Resultatet vil sikkert betyde et vægttab, men det er ikke det primære mål vi sigter mod. 

... Altså hvis det er korrekt at du hjælper med at tilrettelægge kost/motion, hvilket jeg synes det ser ud til at du gør ift. din beskrivelse.

På den måde holder du kunden indenfor din målgruppe, lover ikke et vægttabsprogram, men antyder at det sikkert bliver en af effekterne af dine ydelser. Så er det op til kunden om han/hun er interesseret, eller vil vælge en udbyder af vægttabsfokuserede ydelser.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)