Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. SMS-henvendelser fra PostNord

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Situationen kort: En eller anden abekat i København som åbenbart elsker at bestille pakker fra H&M og vente længe med at afhente dem, er åbenbart dårligt til at huske sit telefonnummer, eller har bare fundet det morsomt at indtaste mit. Det resulterer i at efterhånden ca. modtager gennemsnitligt 10-15 SMSer månedligt, med påmindelser om leverancer som kan afhentes i Hvidovre. SMSer som man ikke kan framelde sig, fra et nummer man heller ikke kan blokere da det blot kommer med "PostNord" som afsender.

Jeg har henvendt mig til PostNord, men får flg. tilbage:

"Jeg beklager meget at der sker denne fejl, men desværre er det ikke noget vi kan styre, da det er modtageren selv, der skriver nummeret ind, når kunden køber noget hos en afsender."

Jeg vil jo mene denne forklaring er ganske utilstrækkeligt, for uanset modtagerens fejl, så er det stadig PostNord der sender mig de SMSer - og derfor bør det være deres ansvar at få det stoppet. De vil heller ikke udlevere modtagerinfo, så jeg evt. selv kan henvende mig til vedkommende.

Hvad ville I stille op? At de intet kan (eller vil) gøre, synes jeg ikke umiddelbart er utilfredsstillende. Jeg er dog i tvivl om det er direkte ulovligt at de fortsat sender dem trods mine henvendelser, nu hvor det trods alt ikke er direkte salg/markedsføring.

På forhånd tak!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har Android/iPhone findes der en app kaldet "Truemessenger" som kan blokere det, det er nok umiddelbart det letteste.

Du kan eventuelt kontakte dit telefonselskab og spørge om ikke de vil blokere det. Har aldrig brugt det, men mener man kunne gøre det online hos CBB - det kræver selvfølgelig at du kender nummeret, og det er ikke altid smart at blokere den slags - nummeret kan blive brugt af andre virksomheder du måske gerne vil modtage henvendelser fra.

Alternativt kan du eskalere indtil de gør noget. Send en email hver gang de sender en SMS, til flere og flere personer højere og højere oppe i hierarkiet hos PostNord. For hver gang de sender en SMS ville jeg sætte endnu afdeling/leder på som CC.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet. Hvis det også kan blokere navneafsendere, så er det da en udmærket løsning trods alt. Jeg prøver! Smile

Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det til pakkeboks? For så kan du vel i teorien hente pakken, se adressen derpå, og sende en ransom note til vedkommende, om at de skal slette dit nummer, hvis de vil se pakken igen. Husk gidselfoto...Hvis det er en besked med tracking kan man også nogen gange være heldig at adressen står derinde.

Alternativt kan du forsøge at kontakte H&M. De har en Personoplysningsansvarlig - måske det er ham du skal have fat i: https://www.hm.com/dk/customer-service/legal-and-privacy/privacy-policy

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Frisk idé, men måske lige bombastisk nok! Smile

Jeg må prøve H&M hvis det ender helt galt.

Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det var mig, ville jeg tage kontakt til PostNord igen - høflig men bestemt. Hvis de ikke i kundeservice kan hjælpe, må du tage fat i nogen højere oppe. Som du er inde på, må det være PostNords ansvar, hvis beskederne kommer fra dem.

Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, øv... Men prøv H&M. Der er jo en eller anden der har oprettet en bruger med dit nummer, og tror derfor du vil have mere held med at komme igennem der end med Postnord - jeg kan ikke lige se hvad de skulle gøre ved det.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bad i min seneste mail om at få sagen sendt et tak højere op. (Med en rimelig bestemt tone)

To timer efter kunne det pludselig sagtens lade sig gøre at fjerne mit telefonnummer fra fremtidige leverancer. Utroligt der skal så stor en indsats til. 

Tak for input. Smile

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B:

Jeg bad i min seneste mail om at få sagen sendt et tak højere op. (Med en rimelig bestemt tone)

To timer efter kunne det pludselig sagtens lade sig gøre at fjerne mit telefonnummer fra fremtidige leverancer. Utroligt der skal så stor en indsats til. 

Tak for input. Smile

Hvem kontaktede du for at det kunne lade sig gøre? Blev det H&M eller PostDK?

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders,

Det var PostNord som ordnede sagen for mit vedkommende. Smile

Brian

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)