Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjalp til valg af selskabsform for en verdensomspaendende webshop?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

hej amino.

jeg staar med en ide til en webshop jeg efterhanden foeler mig klar til at komme igang med, men jeg er lidt i tvivl om selskabs typen..

min spoergsmaal lyder: hvis jeg oensker at saelge i minumum hele europa, skal jeg saa registere mig som mere ind APS selskab?

i plejer altid at vaare behjaelpelige, saa jeg takker for forhaand mange gange!!

KH

asger

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15
Tilmeldt 22. Oct 15
Skrevet kl. 17:23

hej john! 

tusind tak, det eraltid rart med et godt og sikkert svar fra dig!

kunne du ha' tid til - kort - at give mig en "step by step" af registrerings processen i opstartfasen? kan ikke helt hitte redde i hvad jeg skal foerst.  moms reg, cvr reg eller importoer reg?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43

der er sådan set step by step i selve virk.dk for personlig virksomhed - selskab synes jeg du skal betale lidt for at få stiftet da der er masser der laver fejl og glemmer ting

Enkeltmands - stift på virk. dk og det giver sig selv - først cvr og så kryds i moms reg og import reg efterhånden som du kommer frem

Ellers meget mere om personlig virksomhed http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

og om selskabet IVS http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

eller samlet http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html 

god vind

john hannover

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:26

Hvad forventer du at omsætte?

Afhængigt af hvordan scenariet ser ud kan stiftelsesprocessen se forskelligt ud, men er vi nede i en micro webshop er de link du har fået en god start.

Er det modsatte tilfældet kan der være forhold med krav om registrering i enkelte lande etc.

Tilmeldt 22. Oct 15
Skrevet kl. 20:21

Tak for svaret! Jeg håber da bestemt at the kan blive større end en Micro webshop? Men vi snakker ikke asos eller noget i dur overhoved!
Hvor går grænsen?

Til jer begge 2/alle sammen - vil i anbefale at putte lidt penge i det og få sig en ApS som minimum hvis ikke man har 500000 til en a/s?

Tilmeldt 22. Oct 15
Skrevet kl. 18:58

Hej igen. Vil du foreslå mig en ApS hvis ikke jeg står med 500000 til A/S?
Ser du det nødvendigt med en revisor eller er det muligt at klare selv?
Hvis jeg importere fra Kina, skal jeg så bruge en i Kina til at underskrive eksportpapire?
Ser du pick and pack som en god lager og forsendelses mulighed, eller fortrækker du en anden løsning?

Håber du kunne have tid til at besvare mine spørgsmål!

Tusind tak!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)