Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En plet på straffeattesten for butikstyveri for 33 kr - Hvor søger jeg job nu?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 4 person

Hej amino.

Nu har jeg fået af vide at dette kunne være et godt sted at søge hjælp. Nu prøver jeg at tage chancen for at finde ud af hvordan jeg kan få et job, da jeg sidder i et dilemma og ikke kan få noget studie arbejdet grunden til plet.

Episoden:
Vi var tre venner i Bilka for at handle ind. Vi synes det kunne være sjovt at prøve at "stjæle" noget så vi tog noget af det billigste. En discount vin for 33 kr. Vi vidste jo alle sammen godt at det var forkert.. men valgte at gøre det alligevel for andrelin. Vi havde alkohol i blodet og synes det ville være sjovt at være "crime rider" for en dag. Dette endte så ikke så godt som forventet. 

Vi blev taget alle tre. Fair nok.. Vi har alle fortrudt det og lært af vores fejl. Nok det dummeste valg i vores liv. 

Men.. nok om det. Det en lorte plet.. på 2 år. Jeg har aldrig være en kriminel men idag blev jeg stemplet som en kriminel af samfundet.

I starten tænkte jeg det ville være okay hvis man forklarede arbejds skiverne problemet og de måske kunne kigge igennem fingerne men så simpelt var det ikke.

Alm brand. Studiejob.
Arbejdsgiveren var pisse glad for min jobsamtale og vil hyre mig til forsikrings afdelingen. Løn 122,54 kr i timen. 
Der blevet lavet kontrakt.. der blev spurgt cpr nr, bank konto og hvornår jeg kunne starte. 15 min jobsamtale job garanteret.
Afvist i sidste spørgsmål i kontrakten "ren straffeattest" nej forklarede min episode.

Studiejob Odense Kommune, studiejob data analyser.
Arbejdsgiveren igen meget fascineret over mine akademiske færdigheder og vil hyre mig på stedet. Igen bliver jeg afvist fordi jeg forklar den dumme episode da de spørg ind til den.


Fair nok.. de afviser mig pga. pletten det en del af deres politik.

Men spøgsmål er bare.. hvor skal jeg søge nu? Jeg vil gerne have et job så jeg har noget at få tiden til at gå med imens jeg studere. Det virker bare svært med en plet.

Hvad er jeres tip fra Amino til at hjælpe mig ?

Takker mange gange for at læse den!



 

Fra Vojens
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 100
Fra  Humlepusheren.dk Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har desværre ikke noget godt tip til, hvad du kan gøre, for der er flere og flere steder, hvor man kræver ren straffeattest. Og mange rammes af det. Jeg mener, det er forkert bare at kræve ren straffeattest automatisk, for når en straf er udstået og bøden betalt, burde det være et overstået kapitel.

Hvis jeg selv kommer dertil, at jeg skal ansætte folk, vil jeg måske gerne at se straffeattesten - men den behøver ikke være ren, det kommer an på forbrydelsen i forhold til jobbet. Jeg håber, at det kan blive en mere udbredt praksis, i stedet for at afvise folk automatisk.

Du har arbejdet hårdt, du fortjener en god øl. Køb den her: Humlepusheren.dk

Tilmeldt 11. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Er glad for der stadig er nogle der tror på folk med ikke ren straffeattester haha.. så er der mindste stadig nogle i denne verden der ikke stempler mig. Som også er iværksætter

Forstår godt hvad du mener.. men er lidt lost.. skal jeg bare så bare køre min bachelor på 2 år tilbage og bare tage det med ro nu? Ser jeg som den eneste mulighed pt, medmindre der dukker en mulighed op for mig hvor de henviser sig personligt til mig.

Ved ihvertfald nordea og danskebank er meget strange om det.

Men selvom du ikke helt ved hvad for et tip du kan give mig, er jeg glad for du har skrevet og svaret! :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal finde en mindre virksomhed, gerne en hvor ejeren også er direktør og den der står for at ansætte dig. Ved små virksomheder er det meget lettere at forklare den reelle sammenhæng, fordi de ikke har en eller anden corporate politik hængende over hovedet.

Formentligt vil de ikke engang spørge efter din straffeattest, og i så fald bliver det ikke nødvendigt at forklare.

Alle store virksomheder - som dem du nævner her i tråden - har helt faste regelsæt, som du ikke får dem til at afvige fra for din skyld. Det er meget lettere for den der står for ansættelsen bare at tage den næste i køen end at skulle sætte et kæmpe maskineri i gang for at få dispensation til at ansætte dig.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Vojens
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 100
Fra  Humlepusheren.dk Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, Jeppe har helt ret!

Du har arbejdet hårdt, du fortjener en god øl. Køb den her: Humlepusheren.dk

Tilmeldt 15. May 15
Indlæg ialt: 35
Fra  Simplestyle.dk Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej David 

De jobs jeg kender til som ikke kræver en ren straffe attest er typisk er skraldemaned, nedriver på byggepladser, stillads arbejder og vejarbejder.

Som nogle af andre allerede nævner - Så prøv eventuelt, at søge job hos en mindre virkosmhed og spil med åbne kort, og fortæl hvordan landet ligger. Derfra finder du hurigt ud af om du er en den rette "kandidat" til jobbet.

Selvom vi taler om et lille beløb på 33,00kr - Så er de store virksomheder "ligeglade" da der ren og skær er tale om en princip sag. Uanset hvor dygtig og kompetent man måtte være, så vil arbejdsgiveren altid fravælge en - på grund af en plettet straffeattedet.

Egenligt forstår jeg godt virksomhederne, og hvorfor skulle tage "chancen" og ansætte en medarbejder som senere hen kan give problemer? Har man dummet sig som i dit tilfælde, så man bide i det sure æble, og tage imod den straf for den ulovlige handling man har foretaget. Det er jo ikke "ok" at stjæle, snyde og bedrage - Også selvom man er påvirket af alkohol, og andre ligegyldige forklaringer.

Jeg håber du kommer videre jobsøgningen, og ønsker dig held og lykke :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

 

Det lyder lidt mærkeligt at man bliver hevet i retten for et tyveri på 33 DKK.

Tilmeldt 15. May 15
Indlæg ialt: 35
Fra  Simplestyle.dk Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Erkender han/hun tyveriet uanset beløbet, og betaler bødeforelæget slipper vedkommende turen til retten.

Omvendt hvis man IKKE erkender tyveri forholdet, skal man i retten og afgive forklaring hvor herefter en dommer tager stilling til om man skal dømmes eller ej.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Det lyder lidt mærkeligt at man bliver hevet i retten for et tyveri på 33 DKK.
Retten er ikke nødvendig for at få et mærke på straffeattesten

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du prøvet noget som telefonsælger? Da jeg studerede blev man næsten ansat på stedet i nogle tilfælde.

Alm. Brand ringer for dem selv og skal derfor passe på deres omdømme, hvor mange marketingbureauer løbende har skiftende produkter men sjældent noget de selv laver og prioritere måske nærmere din personlighed og evner til at sælge højst. De er meget penge-sultne så hvis du har evnerne til at sælge tror jeg godt du kan få et studiejob.

Held og lykke :)  

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)