Det skal ikke være nogen hemmelighed at vi over det sidste 1½ år har oplevet nedadgående trafik på sejleg.dk ...heldigvis har vi formået at holde omsætningen nogenlunde oppe, men det havde jo været endnu sjovere hvis vi idag havde den trafik vi havde for 1½ år siden eller endnu mere. Vi har over det sidste år haft to forskellige seo fimaer på opgaven og de fik hver 6 måneder til at knække kurven, og i mine øjne fejlede de begge to. Jeg ved godt man ikke kan skabe mirakler på 6 måneder, men en målbar forandring burde være muligt. Så det har kostet os en god sum sure penge. Nå men nu til det egentlige spørgsmål, jeg leder med lys og lygte til årsagen til vores google nedtur og har kigget lidt på http://siteliner.com/ og den siger at vi har 38% duplicate content, hvilke lyder ret højt. Vi har lånt beskrivelser fra vores dropship leverandør, men altid omskrevet størstedelen af teksten. Nr. 2 siteliner nævner på listen er denne side https://www.sejleg.dk/alder.html og den har vi haft en extern tekstforfatter til at skrive... så det lyder mærkeligt at den side bliver opfattet som duplicate content. Jeg testede også lige en par konkurrenter og de lå på 13% og 26% Så hvor meget kan man regne med siteliner.com |
Du kan regne meget meget lidt med Siteliner i den sammenhæng.
Siteliner tjekker kun for intern duplicate content, og den læser ALT på siden og sammenligner det med de andre sider. Så hvis 38% af en side udgøres af header, logo, footer, sidebar og andet som går igen på alle sider, så vil den melde tilbage at der er 38 % duplicate content. Derfor ser man meget sjældent mindre end 10-15 %.
38% kunne dog tyde på at I har relativt korte artikler/produktbeskrivelser, hvis det unikke indhold på siden kun udgør 60 %.