Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til WP kodning - Der er fejl i min options.php fil?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa 

Jeg har haft en del problemer med min hjemmeside i dag - Jeg har heldigvis fået løst de fleste problemer (jeg har selv skabt problemerne), men ikke alt har jeg kunnet fikse, så nu håber jeg at der er en herinde, der ligger inde med et svar. 

Det hele startede med at jeg ville ændre standardteksten på en kodeordsbeskyttet side til noget jeg selv havde skrevet. Dette findes der ikke et plug-in til, så jeg måtte i gang med at prøve at ændre i filerne og sætte kode ind. 

ANYWAY jeg blev låst ude af min hjemmeside over flere omgange, men nu er jeg inde og jeg har slettet ALT jeg har lavet og installeret og accepteret den grimme standard-tekst - inklusiv det child-theme jeg brugte. 

Men jeg har nu stadig dette stående øverst på mit dashbord: 

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/skrevetaffysioterapeuten.dk/public_html/wp-content/themes/mantra/functions.php:1) in/var/www/skrevetaffysioterapeuten.dk/public_html/wp-includes/option.php on line 823

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/skrevetaffysioterapeuten.dk/public_html/wp-content/themes/mantra/functions.php:1) in/var/www/skrevetaffysioterapeuten.dk/public_html/wp-includes/option.php on line 824

Og jeg har INTET ændret i mine "Options.php-filer" på noget tidspunkt. 

Jeg brugte Filezilla til at ændre den functions.php, som jeg kom til at ødelægge, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få ovenstående væk. 

Nogen der kan hjælpe? 
Jeg tør virkelig ikke gøre mere nu - Jeg har brugt over omkring 10 timer i dag på at få den standardtekst ændret, eller det vil sige 1 time på at ændre det og 9 timer på at komme tilbage ind på min hjemmeside og få rettet de skader, der var sket. 

På forhånd tak for hjælpen 

// Line :) 

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 20:15

Hej Line,

Det skyldes at der er mellemrum eller tilsvarende først i de optalte filer. Måden du løser det på er ved at åbne notesblok, kopierer indholdet af f.eks. functions.php ind og gemmer den som en UTF-8 fil. Bemærk at der IKKE må være noget mellemrum øverst. Alt efter editor kan en fil blive gemt med en såkaldt BOM - hvilket er et usynligt tegn, som du ikke kan se. Det er derfor du blot skal kopierer alt indholdet til en ny fil.

Alternativt så send en privat besked herinde.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 13
Skrevet kl. 21:11

Hej Webfreelanceren

Tak for dit (lynhurtige) svar! 

Jeg ved desværre ikke hvad en UTF-8 fil er. 

Jeg er bestemt ikke i stand til at forstå php-sprog, jeg bruger som regel kun plug-ins på min side, der var bare ingen plug-ins til det jeg gerne ville have lavet, desværre. 

Men bortset fra det, så virker det rimelig lige til, det du har skrevet så det prøver jeg at gøre i morgen.
Men eftersom fejlkoden snakker om min options.php fil, er det så den jeg skal prøve at fjerne de mellemrum fra?
- Håber det virker, uden jeg bliver låst ude af min hjemmeside igen. Sikke noget da. 

Mange tak for svar! :) 

Tilmeldt 22. Jun 13
Skrevet kl. 21:15

Det er udelukkende functions.php, som du skal redigere. Fejlmeddelelsen fortæller at fejlen opstår på linje 1 i functions.php, så det er fint i tråd med, at det er der du har været inde og redigere.

For at forsimple det, så glem hvad jeg sagde omkring UTF-8. Bare opret en ny fil og kopier indholdet over, alt imens du sørger for at <?php står som det allerførste i filen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 13
Skrevet kl. 21:21

Jeg kiggede lige og det står nu godt nok først. 

Det der står i min functions.php er: 

<?php
/*
* Functions file
* Calls all other required files
* PLEASE DO NOT EDIT THEME FILES - CREATE A CHILD THEME
*
* @package mantra
*/

// theme specifics
define ('_CRYOUT_THEME_NAME','mantra');
define ('_CRYOUT_THEME_VERSION','2.6.0');

require_once(get_template_directory() . "/admin/main.php"); // Load necessary admin files

//Loading include fiels
require_once(get_template_directory() . "/includes/theme-setup.php"); // Setup and init theme
require_once(get_template_directory() . "/includes/theme-styles.php"); // Register and enqueue css styles and scripts
require_once(get_template_directory() . "/includes/theme-loop.php"); // Loop related fiels
require_once(get_template_directory() . "/includes/theme-frontpage.php"); // Frontpage generation
require_once(get_template_directory() . "/includes/theme-comments.php"); // Theme comment functions
require_once(get_template_directory() . "/includes/theme-functions.php"); // Theme misc functions
require_once(get_template_directory() . "/includes/theme-hooks.php"); // Theme hooks
require_once(get_template_directory() . "/includes/tgm.php"); // TGM-PA

?>

Og selv når jeg kopiere det over i et tekstdokument, så er der ikke nogen mellemrum over "<?php" 

Kan det være andet måske?  

Tilmeldt 22. Jun 13
Skrevet kl. 22:07

Jeg har sendt dig en privat besked herinde. Men der er et BOM, som ikke kan ses:

http://wiki.simplemachines.org/smf/How_do_I_get_rid_of_a_Byte_Order_Mark

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)