Hej med jer, Jeg har nu haft min webshop i 6 mdr. www.performancegear.dk De seneste 2 måneder er der skruet kraftigt op for markedsføringen, men konverteringen er meget lav. Jeg har et bureau der står for Adwords og et der klarer Google shopping, remarketing og FB annoncer. (ikke boostede opslag, reelle annoncer.) Siden 1/9 har der været 17.000 besøgende, men konverteringsgraden er på 0,08%. Så hvis konverteringen blev hævet til 1%, ville det være fantastisk. Der er mange der kender Under Armour, men få kender al den funktionalitet tøjet har. Dette har jeg forsøgt at gøre opmærksom på, ved hvert enkelt produkt. (Mangler dog ar blive oversat til dansk). Jeg er med i en stor indkøbsforening og en mindre, hvor der køres med intro rabat. Så det er ikke prisen der er årsagen. Tilbagemeldinger på shoppen er positive. Eneste 2 kritik punkter jeg har fået, er rettet. Under Armour er meget efterspurgt og de fysiske butikker halter efter med udvalget. Her er webshops (inklusiv min) langt foran. Jeg kan ikke knække koden til bedre konvertering og mine bureauer heller ikke. De forstår det ikke, da de syntes shoppen er pæn, overskuelig og informativ. Jeg vil sætte stor pris på enhver hjælp. På forhånd tak. Mvh Benny |
Hej,
Det lyder helt sort. Så har du haft 14 salg på 17.000 besøg? Er du sikker på dine besøgstal er rigtige? Er tallene fra PrestaShop eller Google Analytics? Min konverteringgrad ifølge Presta ligger på 0,11%, men det er ikke et retvisende billede da den ikke filtrerer spamtrafik fra. I Google Analytics ser det væsentligt bedre ud.
Hvor mange af de 17.000 er betalte kliks?
Først find ud af hvor folk hopper fra.
Er der nogle landingpages som har meget høj bounce rate, så prøv at optimere dem.
Ellers ville jeg optimere checkout flowet. Det ligner PrestaShops standard checkout flow, hvor man tvinger kunden til at logge på eller oprette bruger. Hvis man vil have brugerlogin, så vent med at tilbyde kunden at oprette bruger til købet er gennemført.
En ting der slog mig er at på kategorisiderne er der en knap som hedder "læg i kurv", men varen bliver ikke lagt i kurven når man trykker på den, men man kommer bare til produktsiden. På produktsiden er der så en knap som hedder "Tilføj til kurv".
Ellers en fin shop. Det skulle klart være muligt at opnå 1% konvertering og bedre.