Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbedre konverteringen

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 33
Fra  Massage og træningsklinikken Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har nu haft min webshop i 6 mdr. www.performancegear.dk

De seneste 2 måneder er der skruet kraftigt op for markedsføringen, men konverteringen er meget lav.

Jeg har et bureau der står for Adwords og et der klarer Google shopping, remarketing og FB annoncer. (ikke boostede opslag, reelle annoncer.)

Siden 1/9 har der været 17.000 besøgende, men konverteringsgraden er på 0,08%. Så hvis konverteringen blev hævet til 1%, ville det være fantastisk.

Der er mange der kender Under Armour, men få kender al den funktionalitet tøjet har.

Dette har jeg forsøgt at gøre opmærksom på, ved hvert enkelt produkt. (Mangler dog ar blive oversat til dansk).

Jeg er med i en stor indkøbsforening og en mindre, hvor der køres med intro rabat. Så det er ikke prisen der er årsagen.

Tilbagemeldinger på shoppen er positive. Eneste 2 kritik punkter jeg har fået, er rettet.

Under Armour er meget efterspurgt og de fysiske butikker halter efter med udvalget. Her er webshops (inklusiv min) langt foran.

Jeg kan ikke knække koden til bedre konvertering og mine bureauer heller ikke. De forstår det ikke, da de syntes shoppen er pæn, overskuelig og informativ.

Jeg vil sætte stor pris på enhver hjælp.

På forhånd tak.

Mvh

Benny

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 16:31

Hej,

Det lyder helt sort. Så har du haft 14 salg på 17.000 besøg? Er du sikker på dine besøgstal er rigtige? Er tallene fra PrestaShop eller Google Analytics? Min konverteringgrad ifølge Presta ligger på 0,11%, men det er ikke et retvisende billede da den ikke filtrerer spamtrafik fra. I Google Analytics ser det væsentligt bedre ud.

Hvor mange af de 17.000 er betalte kliks?

Først find ud af hvor folk hopper fra.

Er der nogle landingpages som har meget høj bounce rate, så prøv at optimere dem.

Ellers ville jeg optimere checkout flowet. Det ligner PrestaShops standard checkout flow, hvor man tvinger kunden til at logge på eller oprette bruger. Hvis man vil have brugerlogin, så vent med at tilbyde kunden at oprette bruger til købet er gennemført.

En ting der slog mig er at på kategorisiderne er der en knap som hedder "læg i kurv", men varen bliver ikke lagt i kurven når man trykker på den, men man kommer bare til produktsiden. På produktsiden er der så en knap som hedder "Tilføj til kurv".

Ellers en fin shop. Det skulle klart være muligt at opnå 1% konvertering og bedre.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 28. Sep 14
Fra  Massage og træningsklinikken Skrevet kl. 16:52

Tak for feedback og for at du tog dig tid.

13 salg, for at være helt nøjagtig.  :-)

Så ja, det lyder helt sort.

Tallene er fra Prestashop. Men har tal fra indkøbsforeningerne der understøtter en lav konverteringsgrad.

Jeg vil klart se nærmere på checkout flowet. Der er en del efterladte kurve. Men tænkte at det ikke ville være så stort et prolem, når man fik en god rabat. Men det er det måske alligevel.

Jeg har bevidst valgt "læg i kurv", selvom den reelt ikke bliver lagt i kurv. Netop dette har været vendt flere gange. Eksperterne ville have en læg i kurv på produktet, inden man kom ind i mere info, ellers ville folk springe fra hvis de ikke kunne se "læg i kurv" med det samme.

Men da der skal vælges størrelse og evt. farve, kan man ikke ligge varen direkte i kurven. På andre sider jeg har set er der både en "se mere" og "læg i kurv" knap. Men de linker begge til den samme side, da der skal vælges variant. Dette giver ikke mening for mig, så har valgt kun at have "læg i kurv" knappen.

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 17:56

Hvis det er din side perfomance gear, så ville jeg anbefale i stedet for at give 20% rabat, så skal du enten kigge på dine førpriser så det passer med et rundt beløb så beløbet ikke hedder 742,60,-. Det afskrækker folk helt klart og er et klassisk eksempel på de der såkaldte fusker sider :)

Hvis du selv skriver du har lavet beskrivelser på engelsk, så få dem over på dansk, det gør altså også rigtig meget.

Desuden skriver du at det i hvert fald IKKE er prisen, en hurtig søgning på pricerunner på 3 produkter var der billigere på alle 3 produkter.

Men få lavet alt om til dansk. Rund dine priser op eller ned til "pæne" tal, og tjek lige op på konverteringsgraden via analytics i stedet for. Min gamle prestashop viste også 0,02 eller noget i den stil, men det var reelt meget højere omkring 2,5%. Prestashop tæller hits med fra søgemaskiner engang imellem så det kan du ikke regne med.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04

1) Jeg har klikket på en masse herretøj, men du har kun meget små størrelser og mange af produkterne har du kun i 2 størrelser. Her vil jeg mene du minimum skal op i 2XL og gerne 3XL, da dit kundegrundlag er folk der træner. Mange af disse er overvægtige og træner for at tabe sig. Høje mænd som ikke har krop som et sugerør bruger ofte 2XL.

Det er ligeledes vigtigt at tilbyde alle tilgængelige størrelser og gerne tillade restordre og skrive estimeret leveringstid på varesiden.

Ovenstående er ekstremt vigtig for konverteringen, da mange surfer videre efter klik på 2 - 3 varer, hvis varerne ikke er tilgængelige i deres størrelse.

Her er det en fordel at sortere varerne efter tilgængelighed på kategorisiderne.

---

2) På nogle af varerne er der intet billede, men kun en tekst "denne kombination findes ikke!". Dette er en 100% konverteringsdræber.

---

3) I toppen er der billeder af dankort, visa og mastercard. På produktsiderne er der kun billede af dankort? I salgsbetingelserne står kun dankort? Jeg kan ikke tjekke i kurven, da den er 5 step.

Hævekort har ikke eksisteret i flere år. Dem der pga. alder, økonomi eller anden årsag ikke har et dankort, har et visa eller mastercard som ikke kan overtrækkes. De mere købestærke kunder har ofte et mastercard guld med 6 uger rentefri kredit. Hvis du kun modtager dankort bør udvide til også at understøtte visa + mastercard.

Kreditkøb, f.eks. med Viabill, kan øge konverteringen.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 28. Sep 14
Fra  Massage og træningsklinikken Skrevet kl. 21:43

Hej Mads,

tak for svar og at du tog dig tid.

Jeg får kigget på det med skæve tal. Kan være der skal stå 20 % og der så er rundet af til et pænt tal, så den reelle besparelse er lidt mere end 20 %.

Beskrivelser på alle produkter er på dansk. Det er kun den lille boks med forklaring om den serie det enkelte produkt tilhører der er på engelsk. Men klart det skal rettes, så alt er på dansk.

Med hensyn til prisen, så er det grundet den rabat der er i de enkelte indkøbsforeninger, jeg forholder mig til i forhold om det er prisen den er afgørende. Den rabat der er i indkøbsforeningerne, giver bedre priser end dem man oftest finder på pricerunner.

Jeg får lige set nærmere på Analytics.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 28. Sep 14
Fra  Massage og træningsklinikken Skrevet kl. 21:54

Hej Karsten,

tak for feedback og at du tog dig tid.1) Jeg er helt enig. Men det er grundet Under Armour ikke kan følge med, der ikke er flere størrelser at vælge i mellem.

3XL kan slet ikke fåes. De er på lagerlisten fra UA, men ingen til rådighed. Det er på ingen måde usædvanligt, man kun kan få et produkt i 1 til 3 størrelser. Og det afspejler sig desværre så på shoppen.

Restordre er ikke en mulighed, da jeg ikke kan være sikker på at få varerne. Selv en varebestilling der er foretaget 6 måneder før leveringsdato og som er bekræftet 3 måneder før levering, kan man risikere kun at få 1/3 af det bestilte. Og dette er et reelt eksempel. Så at opsætte restordrer, vil være at love noget som jeg ikke er sikker på at kunne holde.

"Her er det en fordel at sortere varerne efter tilgængelighed på kategorisiderne."  Mener du at man skal kunne lave en søgning på eksempelvis XL for at se alle varer tilgængelige i den størrelse? Det kunne egentlig være meget smart.

2) Modtaget. Jeg ser om min IT-mand kan finde en løsning på dette. Så når en variant (farve) er valgt, vises kun de størrelser der er mulige. Vi har kæmpet lidt med dette og fandt frem til den nuværende løsning. Men vi tager den op igen.

3) Den får vi rettet og ser nærmere på Viabill.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:46

i en statik sådanne et system står der Unikke besøgendeAntal besøg , hvis det er antal besøgene som du skriver er der ikke mange besøgene på siden du har , så jeg jeres konvertering er okay 

mange springer sikkert fra engelske produk.t beskrivelser på en danske side oversæt alle de engelske sider til dansk , hvis ønsker engelske lave side kun på engelske .

side titlen meta tekst er kun domæne navnet brug jeres kerne ord i sælger der og der mangler meta beskrivelser når i begynder på det lav 40-60 tegn og aldrig over 68 tegn i titlen og meta beskrivelsen 120-160 tegn 

fejl i redirect kan jeg se Dette viser vejen som søgemaskiner bruger for at komme til din side lav kun en 301 redirect.

• http://performancegear.dk
    HTTP/1.1 301 Moved Permanently
  • Redirect 2
    https://performancegear.dk/
    HTTP/1.1 301 Moved Permanently
  • Redirect 3
    https://performancegear.dk/da/
    HTTP/1.1 301 Moved

jeg savner et google plus på siden og et godt facebook del og like 

der bruges slet ikke h1 overskrift på siden det hjælper også din side fremad

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 10:29

Hej Benny,

Jeg arbejder dagligt med kunder, hvor jeg skal hjælpe dem med at sælge online. Enten vha. konvertingsoptimering, ny webshop eller målrettet annoncering.

Du har ikke brug for en ny webshop. Men til gengæld har du brug for at få nogle nye øjne på din Google AdWords account, da det lyder fuldstændig ude i hampen. Hvis du leverer Under Armour produkter til konkurrencedygtige priser, vil jeg mene du bør konvertere 1-3%.

Smid mig evt. et kald i dag. Jeg er på telefonen hele dagen og er bestemt åben for en snak om hvad du skal gøre.

Vh.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 10:33

Tilføjelse:

Det jeg mener med en målrettet annoncering, er at din AdWords konto er skåret helt ind til benet. Som udgangspunkt e 1-3% fint. Men f.eks i decembers solgte jeg 2 uger i træk det samme produkt til piger mellem 14-19 år med en konvertering på 12%. Vi startede med at konvertere mellem 2-3% og en lille måned efter lå den stabilt på 12% med omtrent 75 daglige ordre af 249 kr. + fragt.

Den sjove del af historien er, at vi måtte nød til at slukke annoncering d. 16 december for at sikre os alle fik deres produkter hjem til tiden (inden d. 24 dec). Vi solgte simpelthen ''for meget''.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)