Hej allesammen. |
Hej John
Før du kan lede efter et webhotel skal du start med at finde ud af hvad sprog du vil kode i
Når du har styr på det er det meget nemmer at finde et godt hotel at arbejder på
/Kim
Hej allesammen. |
Hej John Før du kan lede efter et webhotel skal du start med at finde ud af hvad sprog du vil kode i Når du har styr på det er det meget nemmer at finde et godt hotel at arbejder på /Kim |
Vi har en god liste over webhoteller du kan studere her og se hvilke der er mest besøgt. |
Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte
Hej Kim, mange tak for dit svar. -John |
Hvis du køre windows kan du installer iis eller XAMPP fordel ved XAMPP er du får php, mysql (database) med det sammen.. dog kan du så ikke køre .net produkter.. men hvis du bare vil køre javascript kan du jo bare lave det i en html fil og start den i din browser.. /Kim |
Du kan skrive dette her i en fil og gemme den som test.htm <!DOCTYPE HTML> og her efter start den i din browser.. |
En ting du skal være opmærksom på, er, at du ikke kan køre alle Javascript webapplikationer på mange webhoteller. Hvis du eks. arbejder med Node.js som backend kan det give problemer, da ikke alle webhoteller understøtter Node. Men ellers kan alle frontend frameworks som React, Angular, Ember etc. nemt køre uden en server. Mange alm. webhoteller giver mange gange heller ikke adgang til NoSQL databaser som eks. MongoDB. Jeg har gode erfaringer med Heroku til hosting af projekter, men når de går live, flytter jeg dem til enten Amazon AWS eller Google Cloud. Jeg synes at Google Cloud er meget brugervenligt og overskueligt. Jeg bruger selv Vagrant meget, med Vagrant kan du nemt have eks. en Ubuntu server kørende på din computer. Du kan installere webserver, databaser og alt andet du måtte have brug for. Det gør det nemt at have et udviklingssystem der fungerer helt som et webhotel. Men det kræver at du lærer lidt om servere, hvis ikke du har kendskab til det i forvejen, men det er god viden at have alligevel. |