Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betyder faktureringsadressen noget for køb til enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har startet en enkeltmandsvirksomhed der skal producere noget ud fra diverse materialer og værktøj, som jeg naturligvis vil tage fradrag for. Betyder det noget for dokumentationen for mit regnskab (moms og fradrag i personlig indkomst), om mine købsfakturaer er adresseret til mit firma, eller er det lige så fint at jeg har bestilt det som privatperson? Jeg tænker umiddelbart, at det ikke betyder noget, da man jo også kan få fradrag for et køb i en butik, hvor der ikke står nogen "modtager" på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33

Mindre køb via kassebon er OK men overordnet bør du har dit firmanavn på de ting du køber også til personlig virksomhed - Der kan også være ting som f.eks at du jo ikke må købe som privatperson og kræve B2C rettigheder som privatperson - og så bruge i firmaet - så vend dig til at få firmanavn på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 16
Skrevet kl. 22:56

OK, tak. Grunden til jeg spørger er, at en vis webshop tilbyder 10% rabat på førstegangskøb, men kun til private, så det vil jeg gerne udnytte. Går den? Vi taler om ca. 500 kroner.

Jeg tænker dog - hvad gør en håndværker eller enkeltmandsvirksomhed der fremstiller ét eller andet, som finder nogle rør eller dimser i Biltema, og køber for 5000 på kassebon? Det er 100% til virksomhedsbrug, men duer det ikke, da der ikke står hans CVR på bon'en?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03

Det går vel sikkert men du snyder jo rent faktisk webshoppen og er det ærligt? Skal du ikke ha lidt større sko på hvis du vil drive virksomhed - end at købe for 500 kr fra en shop der klart skriver de kun vil handle det til private. Men ja - det går vel hvis du synes det er så vigtigt

Håndværkeren vil ofte bede biltema om at få firmanavn på bon til 5.000 ganske enkelt (det kan han kræve) + betaler vel med kort der er knyttet til hans erhverskonto der tilhører hans CVR også

Det er ikke så firmkantet men specielt momsmæssigt er det absolut klogt at ha firmanavn  på andet end alm små bon´s fra butikker - og uden at beskrive præcis hvorfor de bruges i firmaet. Jo dårligere dokumentation jo større risiko

Vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 16
Skrevet kl. 23:11

Ja du har ret vedr. momsen, det havde jeg glemt. Jeg glemte, at virksomheden jo kan få momsen retur ved salg til virksomhed, og så duer det ikke, at jeg beder om at få momsen retur af staten ved et privatkøb. Så vil jeg købe som virksomhed for at have det i orden.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)