I 2013 overgik brugen af mobiler og smartphones brugen af computere, og i 2015 brugte eller ejede 93% af danskerne, en mobiltelefon. Dette betyder at mobiltelefonen er lige ved hånden hos din målgruppe – hele tiden. Konkurrencer på Facebook kan give et utroligt løft til en virksomheds synlighed, image, kundedatabase og mersalg – hvis konkurrencer bliver udviklet og eksekveret rigtigt!
Permission marketingDen helt store fordel ved at køre konkurrencer og kampagner på Facebook er, at ved deltagelse skal kampagnebetingelser accepteres, hvilket giver dig data til senere brug i permission marketing. Dvs. du får informationer om deltagerne, eksempelvis navn, e-mail, mobilnummer og interesser, og må kontakte dem fremadrettet. Brug data til at sende målrettet reklame via SMS´er, Nyhedsmail mm.
3 konkurrencer på Facebook der kan løfte dit produkt/brandDe konkurrencer der klarer sig bedst, er dem der gør det sjovt og attraktivt at deltage. Sjove og interaktive kampagner, der giver deltagerne en gulerod i form af attraktive præmier, er en sikker vinder. Deltagerne opfordres til at like og dele konkurrencen med venner og familie via Facebook og SMS.
Vi kender alle spændingen ved at skrabe et papir-skrabelod og denne spænding kan overføres til en online udgave, der fungerer på både mobiler, tablets og computere. Skrabeloddet er ideelt at kombinere med de sociale medier. Du kan poste et link på din Facebook side til dine følgere, og de kan deltage fra deres smartphone, tablet eller computer. Du kan også sende en SMS med et link direkte til skrabeloddet. Se en demo: SEND IWSKRAB til 1919 (alm. sms-takst)
En sjov interaktiv konkurrence, der kan skabe dig succes, er et Lykkehjul-spil. Giv deltagerne en gulerod i form af attraktive præmier, og du vil få deres kontaktoplysninger til permission markedsføring fremadrettet.
Se en demo: SEND IWCUSTOM TIL 1919 (alm. sms-takst)
Styrken ved de ovennævnte 3 spil er, at det er spil, som folk kender fra enten casino eller online-spil sites. Samtidig er det nemt og hurtigt at deltage, og de interaktive elementer i konkurrencerne gør, at folk synes det er sjovt at være med. Yderligere deler folk statistisk set det de selv synes er underholdende og attraktivt.
Integrer konkurrencen på din Facebook-sideDet er essentielt at du integrerer din konkurrence på din egen Facebook-side. Dette kan gøres som Facebook tab apps og som Facebook kampagne shorturls.
![]() FACEBOOK KAMPAGNE SHORTURLS ![]() FACEBOOK TAB APPS
Ovenstående ideer til konkurrencer er gennemprøvede metoder, der engagerer brugere og målgrupper til at dele en virksomheds budskab. |
Hej
Udgangspunktet må være at indsamle kunde informationer fra kunder som har et reel interessere for mine produkter og ikke mine præmier. præmien bør vel som udgangpunkt have direkte relation til den type forretning jeg er?
Vil det sige at vi trækker besøgende til min facebook side og hvordan gør vi det?'
Vil bare lige have det afklaret for at vurdere ideen!!..
God arbejdslyst!!
René