Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bogføring af vareindkøb/vareforbrug og konkurrencepræmier i Dinero?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 15
Indlæg ialt: 19
Fra  Minleg.dk Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige to spørgsmål til bogføring i Dinero:

1. Når jeg lægger et varekøb ind i Dinero foreslår den at jeg bruger kontoen "vareforbrug". MEN. Jeg ved jo at det i årsregnskabet ikke må stå som vareforbrug før varerne er solgt, så hvordan håndterer jeg det til sidst på året når der skal laves årsregnskab?

2. I forbindelse med opstarten af min webshop har jeg tænkt mig at lave en giveaway i samarbejde med en instagrammer.

Det kommer til at handle om at hun udlodder et af mine produkter på sin profil, deltagerne skal like både hendes og min profil og kommentere på opslaget.

Som "løn" får hun selv en af den pågældende vare som hun kan beholde.

Men så er spørgsmålet bare lige hvordan jeg håndterer de to produkter i min bogføring?

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:54

Jeg vil gerne prøve at give mit forslag til 1. i hvert fald.

Til slut på året når der skal laves regnskab, så tæller du de varer op du har på lager.
Den skal så krediteres på en post der hedder "varelager ultimo" lige neden under vareforbrug, og debiteres på kontoen for varelager. På den måde trækker man varerne ud som man stadig har på lager ved årets slutning, så de ikke er med som vareforbrug.
Håber det gav mening.

Tilmeldt 13. Oct 15
Fra  Minleg.dk Skrevet kl. 15:05

Frederik-N:

Jeg vil gerne prøve at give mit forslag til 1. i hvert fald.

Til slut på året når der skal laves regnskab, så tæller du de varer op du har på lager.
Den skal så krediteres på en post der hedder "varelager ultimo" lige neden under vareforbrug, og debiteres på kontoen for varelager. På den måde trækker man varerne ud som man stadig har på lager ved årets slutning, så de ikke er med som vareforbrug.
Håber det gav mening.

Det giver mening, selvom jeg ikke lige ved hvordan man præcis gør det :P Men det kan jeg vel finde ud af

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:28

Godt, måske du kan spørge supporten i Dinero. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20

1 du tæller varelager op og krediterer vareforbrug (der du har bogført købet) på en konto der ligger ved siden af men er UDEN moms - med værdien af varelageret - debet er så varelager i status. Hvis du er i tvivl, specielt om det med at det skal være uden moms- rent teknisk, så tag hjælp

2 Som udgangspunkt er der ikke skattefradrag for giveaway ting. Kun for ting under 100 kr med dit logo

Så er det muligt der er fradrag fordi det er markedsføring - men så er det fuldt skattepligtigt for modtager Og som du du skriver det udlodder hun noget for dig og for som løn lov at beholde dit produkt. Løn kræver skatteindberetning - bloggere kan dog som jeg ved det selv angive det til skat - hvad det er iver med Instagram og dobbelt give away tør jeg ikke sige.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Oct 15
Fra  Minleg.dk Skrevet kl. 00:45

Men når du siger at "der ikke er fradrag", hvordan håndterer jeg så det? "Forsvinder" præmierne så bare som svind når jeg tæller lageret op til sidst eller hvordan?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:30

hvis det er gaver er der ikke fradrag - så bogfører du det som gave i drift på konto for gaver som er en man skal lægge 75% til sit resultat når året er gået - og mod varelager (som jo går ned samtidigt). Konto gaver lægger man til med 75% af det samlede beløb til ens resultat

Hvis det er løn for markedsføring så er det en fradragsberettiget udgift men skal formentlig skatteindberettes - men er det blogger er det muligt blogger selv skal indberette - her er det dog som du beskriver det en ekstra vare som en person får for i stedet for løn -  at sætte det på instagram og så skal du formentlig være den der indberetter

Hvis varen bruges op og ikke er løn er det formentlig også markedsføring. 

Der er ikke en ren facitliste ud fra din beskrivelse med instagram

Jo mere komplicerede ting du gør, jo mere nytte kan en bogholder online være med konkret vurdering

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)