Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til kvittering ved messe

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Bagsværd
Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kan hjælpe med at fortælle mig hvilke krav der er til kvitteringer ved en outlet messe? Jeg har ikke tænkt mig at investere i et kasse apperat, så jeg skal lave noget i hånden... 

Men nogensteder kan jeg læse at hvis det ikke er teknisk muligt at udlevere en kassebon kan man undgå at udlevere kassebon til køb under 1000 kr? Men hvad vil det sige at det ikke er teknisk muligt - jeg har jo fint adgang til strøm mm. 

www.minta.dk - En webshop med alt i neglelak og tilbehør! Et kæmpe univers af farver!

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej iZettle - og så bed om folks email - så du emailer deres kvittering. 

Kan gøres fra iPhone eller iPad. 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i morgen så det er næppe aktuelt :-) Har desuden dankort terminal med. Er bare interesseret i at høre om jeg kan undgå faktura til alle køb under 1000 kr. :-)

www.minta.dk - En webshop med alt i neglelak og tilbehør! Et kæmpe univers af farver!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

nej du skal have bilag for alle køb og salg til bogføring i dit firma. Normalt ser skat gerne en kasse når der faktisk er strøm, men i alle fald må du så have dags dato f.eks med dato + dit firmanavn + CVR på - tingen du solgte  - og pris og moms også vist på kvitteringen for dine salg (evt fortryk nogle stykker)

Dem du køber af skal du tilsvarende have oplyst navn og adresse (de skal kunne identificeret) + "tingen+pris (med moms vist hvis der er moms på og ellers ikke) - du må gerne selv lave afregningsbilaget og kunne så lige få dem til at sætte initialer på vil jeg mene

du må gerne lægge bilagene sammen i en stak og bogføre dagens salg under 1 - bare det samlede stemmer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

MINTA:
Er bare interesseret i at høre om jeg kan undgå faktura til alle køb under 1000 kr. :-)

Ja. det kan du godt nok salget er under 1000 kr. og salget sker til en privat. Det følger af momsbekendtgørelsens § 63.

Det kræver så at du laver en kassekladde, hvor der er angivet hvor mange penge der var ved starten og hvad der er i kassen ved lukketid. Det danner så grundlag for din bogføring. Altid en god ide at have en blok med kvitteringer med - hvis nogle beder om en kvittering.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Ja. det kan du godt nok salget er under 1000 kr. og salget sker til en privat. Det følger af momsbekendtgørelsens § 63.

Det kræver så at du laver en kassekladde, hvor der er angivet hvor mange penge der var ved starten og hvad der er i kassen ved lukketid. Det danner så grundlag for din bogføring. Altid en god ide at have en blok med kvitteringer med - hvis nogle beder om en kvittering.

super -- så de enkelte salg skal ikke registreres heller? Heller ikke til brug for vareforbruget

Jeg synes det er lidt "sjovt" der kun står - forenklet faktura ved over 1.000 men ikke er nævnt at under 1.000 skal der ingen ting til - hverken kassebon eller andet - at det ikke er nævnt
bare:
Hvis det ikke er teknisk muligt at udstede en kassebon, skal der ved salg til private forbrugere udstedes en forenklet faktura i henhold til stk. 1, når salgsbeløbet er over 1.000 kroner 

underligt den gode lovtekst ikke skriver at man HELT kan undlade noget ved under 1.000 - men det er så åbenbart forenklet faktura - eller ingen ting og aldrig behov for en alm dagsdato som noget endnu simplere end forenkelt faktura til erstatning for kassebon - og lidt underligt med hvis det ikke er teknisk muligt - hvad det vel er når der er strøm - kunne vel give anledning til fortolkning fra skat?

god viden tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar - og jeg tænkte det samme - strøm = teknisk muligt at have kasse - derfor jeg bliver i tvivl. Hvis man står på en græsmark til et loppemarked uden strøm - så ville jeg tro at den var fin mht. ikke teknisk muligt.

Mht dit andet svar John - hvor detaljeret skal kvitteringen til kunden så være? Jeg skal sælge neglelak - jeg har noget neglelak til 25 kr og noget til 50 kr... Hvis kunden køber 2 til 25 kr og 1 til 50. Er det så ok at skrive Neglelak 4 stk i alt 100 kr. Moms udgør 20 kr.

Eller skal jeg skrive Neglelak 2 stk a 25 kr. i alt 50 kr - også endnu en linje neglelak 1 stk a 50 kr ialt 50 kr. Moms udgør i alt 20 kr.

eller?? 

Jeg synes at reglerne er svære at gennemskue og jeg vil egentlig hellere være på den sikre side og bare lave en kvittering på alle køb. Jeg ville lave nogle hjemmefra med numre, cvr osv. hvor der står neglelak - pris osv. så jeg bare skal skrive antal og total pris ind. Hvis man altså må det. 

www.minta.dk - En webshop med alt i neglelak og tilbehør! Et kæmpe univers af farver!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

John, hvis jeg husker ret så nævnes som "ikke teknisk muligt" - i den juridiske vejledning - også tilfældet hvor man kun lejlighedsvis deltager på messe mv.

Lever man af at rejse rundt på markeder hver uge eller står på torvet hver weekend og sælger grønt, så er der ingen undskyldning for ikke at have kasseapparat (strøm eller ej).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror helt på Whiskeys om at der ikke behøves noget ved under 1000. Ved kvittering er det fint at skive n-lak 150 kr (moms udgør 30 kr) bare du selv har tal over lageret må det være rigeligt 

helt og lykke med salget først og fremmest :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Minta

SKAT udgav en vejledende pjece: "Kasseapparat! - det er Fairplay Kræmmere skal også benytte kasseapparat" i marts 2013 (den findes på SKATS hjemmeside) Uddrag fra pjecen er sakset ind her:

Når du driver virksomhed, skal du anvende et kasseapparat eller udskrive en faktura ved hvert salg. Kræmmere har tidligere været undtaget, da det oftest ikke har været muligt at benytte et kasseapparat, men reglerne er i dag præciseret, så man ikke længere skelner mellem en almindelig butik og et marked/torveplads, men i dag ser på, om det er teknisk muligt at anvende et kasseapparat. Der er udlagt strøm på alle store markeder i dag og derfor vurderer SKAT, at du også er omfattet af reglerne. Du skal derfor anvende et effektivt salgsregistreringssystem, enten i form af et kasseapparat eller i form af en faktura.

For de fleste kræmmere vil det nemmeste være at anvende et kasseapparat, fordi en faktura, ved hvert salg, skal laves i 2 eksemplarer, et til kunden og et til din bogføring.

Hvis du sælger varer for under 3.000 kr. (pr. handel), kan du nøjes med at lave en forenklet faktura.

------------------------------------

I pjecen kan også læses:

Der er bestemte krav til, hvad en kassebon og en forenklet faktura skal indeholde af oplysninger (herefter kravene).

Med venlig hilsen

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)