Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvungen drikkevare på restaurant? (kun mad sammen med drikkevare)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det lovligt i Danmark at tvinge sin gæst til at købe drikke vare på en restaurant?  (kun mad sammen med drikkevare)

Således, hvis gæsten bestiller mad og ikke vil købe drikke vare, stille man et glas vand med en citron og forlanger for 27 kr. på regningen for det

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 11. Sep 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt er der ikke nogen lov der gør at det er tilladt, men jeg har da ganske vidst også selv oplevet noget lignende

du huskede vel at nævne for dem at du ikke ville have vand til maden?

Ikke fordi det burde at betyde noget, men det kunne jo være at de havde misforstået din bestilling.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Debatøren:

Mig bekendt er der ikke nogen lov der gør at det er tilladt, men jeg har da ganske vidst også selv oplevet noget lignende

du huskede vel at nævne for dem at du ikke ville have vand til maden?

Ikke fordi det burde at betyde noget, men det kunne jo være at de havde misforstået din bestilling.

Det er et vædemål mellem mig og en god ven :-)

Gæsten har gjort tydeligt opmærksom på han ikke ønske hverken vand eller andre drikkevare til maden, da tjeneren alligevel sætten en glas vand med en skive citron, siger gæsten igen til tjeneren, det har jeg ikke bestilt og jeg vil ikke ha det eller noget til maden, nu bliver gæsten bedt om at gå, selv om der var bestilt to steaks til 225 kr pr stk og den anden gæst (ved boret) havde bestilt en stor cola

 Et er at gå i små sko, andet er om det er lovligt?

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er så vidt jeg ved ikke noget galt i det, man er som erhvervsdrivende ikke pålagt at skulle handle med alle, og man kan sætte sine egne salgsbetingelser. Så hvis der står/man oplyser om ingen mad uden køb af drikkevarer, så tror jeg ikke der er noget at komme efter.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

plazm:

Der er så vidt jeg ved ikke noget galt i det, man er som erhvervsdrivende ikke pålagt at skulle handle med alle, og man kan sætte sine egne salgsbetingelser. Så hvis der står/man oplyser om ingen mad uden køb af drikkevarer, så tror jeg ikke der er noget at komme efter.



Der er ikke gjort opmærksom på mad kun serveres sammen med drikkevarer

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I en privat forretning bestemmer ejeren naturligvis selv hvem han vil servere for så længe der ikke er tale om køns diskrimination eller anden form for diskrimination pga køn eller relegion

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det er lovligt, og den primære grund til at det er lovligt er fordi det ikke er forbudt :-)

Som erhvervsdrivende bestemmer du selv reglerne i din butik ... en anden ting er at det er retarderet at gøre ... men det er ikke forbudt :)

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Min familie og jeg har oplevet at blive smidt væk fra en café, hvor vi havde købt is som forfriskning i sommervarmen. Vi sad stille og spiste dem ved et bord udenfor, hvilket ejeren ikke accepterede, da borde var til "spisende" gæster.

Cafeen var i øvrigt ganske tom, hvilket man jo ikke forstår med en sådan service.

Jeg reagerede på den gode service ved at sætte min is ned i brystlommen på den servicemindede herre og bad familien lade deres is ligge på bordet, hvorefter jeg gav en ny omgang hos caféens genbo. Ejeren solgte efterfølgende sin cafe rigtig godt til de forbipasserende ved i raseri at stå at råbe tværs over gaden.

Galskab eksisterer alle steder.


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Udgangspunktet må være at det skal fremgå tydeligt at mad kun sælges sammen med drikkevarer.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Udgangspunktet må være at det skal fremgå tydeligt at mad kun sælges sammen med drikkevarer.

Umiddelbart ser det ud at at være noget af en gråzone, jeg mener det samme som dig

Er det ikke ulovlig har jeg tabt :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)