Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento shop - kurven er tom, efter mislykket betaling - løsning?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Sigulda, Letland
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Vi har denne shop i Magento www.kalhoj.lv 

Jeg har oplevet flere gange at kunder er blevet "timed out" i selve betalingsprocessen. Når de så har villet gå tilbage for at starte på en frisk er kurven tom, og de skal starte forfra hvilket ikke er altid bliver gjort og vi risikerer at tabe ordren.

Vi vil med noget tekst forsøge at gøre opmærksom på at man ikke skal bruge hele eftermiddagen på at lede efter sit kreditkort, koder med mere og håbe dette hjælper, men er der andre løsninger? Kan man evt. sætte det op sådan at kurven forbliver fuld, også hvis man går tilbage, efter at have trådt ind i selve betalingsprocessen? 

Vi har et lokalt firma til at stå for den tekniske løsning men de kunne ikke komme på noget - men måske er der noget Amino erfaring der igen kan hjælpe mig?

Tak,

Esben

 

Esben Kalhøj, Letland

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit betalings modul understøtter ikke Magento's forretnings logik.

Det der med stor sikkerhed sker er:

Magento's kurv findes logisk i databasen som en quote.

Når kunden går til betalings gateway, konvertere dit betalings modul quote'en til en ordre.

hvis selve interaktionen i gateway'en afbrydes, eller timer ud. Så annulleres ordren. (ikke en valid betaling)

kunden sendes tilbage til shoppe. - og den Kurv(quote) som kunden oprindeligt havde findes ikke mere da den jo tidligere blev konverteret til en ordre. 

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Sigulda, Letland
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nils, 

Skal jeg forstå det sådan at det "normale" er at betalings gateways (som bruges i DK) ved en afbrydelse ikke skal konvertere til en "ordre" og at "qouten" derved bevares i kurven i shoppen?

Og at det altså derfor er hos udbyderen af betalingsgatewayen jeg skal henvende mig?

tak,

Esben

Esben Kalhøj, Letland

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Esben Kalhøj:
Og at det altså derfor er hos udbyderen af betalingsgatewayen jeg skal henvende mig?

Nej. De har ikke noget med Magento at gøre. Det er din shop der ikke "trækker ordren tilbage" hvis den timer ud/laver fejl. Betalingsgatewayen har kun en reference til ordren.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)