Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokat hjælp til engelsk selskabsret

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Da jeg er ved at indtræde som shareholder i en britisk (dansk-ejet) virksomhed, står jeg og skal have nogle kompetente øjne til at gennemse ejer-aftalen.

Først og fremmest er jeg på udkig efter en dansk eller engelsk advokat med erfaring indenfor engelsk selskabsret. Måske nogle herinde har nogle kontakter? 

Samtidig har jeg allerede modtaget tilbud fra en dansk advokat jeg kun kender som kompetent og fair. Men som han selv bringer på bane, kan han kun rådføre mig ihh. dansk selskabsret.

Er meget interesseret i at høre tanker fra nogen herinde med forstand på retssystemer, ift. om det er et 'NO GO', eller i de fleste tilfælde kunne betragtes tilstrækkeligt?
Er klar over det er fuldstændigt individuelt for hver enkelt sag hvad der er 'tilstrækkeligt', men fisker lidt efter om det ville være 'spild af penge', eller langt henad vejen lige så godt.

Håber nogle kan hjælpe med input og hjertens gerne kontakter

Rigtig god søndag aften

Med venlig hilsen
Rasmus

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Engelsk aftaleret er så inderlig forskellig fra Dansk - langt mere uddybende (f.eks indgår "Egetræ" i aftalen, så vil der i appendix normalt være en helt særskilt forklaring: "Egetræ, et træ af familien xxx groet i UK mm"

Det er så helt anderledes, at du bør få en UK advokat på. Sådan en vil jeg mene en del danske selskaber kan henvise til - ellers må du måske en tur derover, for at sidde lidt øje til øje

Dersom den skal fungere i UK og UK ret, så klarer du den ikke med en alm dansk advokat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tusind tak for hurtigt og brugtbart svar - det sætter jeg meget stor pris på.

Jeg kan nikke meget genkendende til det du siger, da aftalen har et helt dedikeret afsnit til definition af termer / begreber, og som du selv nævner er alt meget skåret ud i pap.

Men blot for at 'spørge dumt', er det så i princippet ikke kun en fordel? Tænker jo mere explicit aftalen er, jo mindre bør forskellene mellem dansk/engelsk ret betyde.

Det skal tilføjes at jeg bliver en minoritetsejer, og aftalen er mere eller mindre slået i sten. Det jeg primært skal bruge hjælp til er at vurdere betydningen for min egen unikke situation, og selvfølgelig se at aftalen i øvrigt ser fornuftig ud / ikke har nogle væsentlige huller jeg kan falde igennem på. Her er det altid sværere at se hvad der mangler nævnt, kontra hvad der står. Dette er min primære bekymring ved at bruge en dansk advokat; men efter at have set aftalen, kan jeg jo se den er meget explicit som du selv er inde på.
Samtidig kan det komme på tale at jeg skal have en særskilt appendix, og indholdet af den vil jeg selvfølgelig have input til (dette bliver dog meget lavpraktisk, og formentlig noget vi selv skriver ejerne imellem).

Alene af ovenstående grunde kunne jeg bare godt hælde mere til den danske advokat som jeg kender og ville have nemmere ved at kunne mødes med og diskutere 1:1 i processen.

Ville du stadig fraråde det med ovenstående information in mente?

Igen, tusind tak for din input.

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Mange tak ! Dem vil jeg tage et nærmere kig på med det samme.

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)