Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Hvad skal jeg kræve i timeløn fra amerikansk firma (arbejder fra Danmark)?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke, om dette er den rette kategori, da jeg bliver boende i Danmark men skal arbejde som independent contractor for et firma i Los Angeles. 

Jeg skal arbejde deltids med kundesupport for et firma, der har tre app spil, plus fungere som mellemled mellem spillere og firma, da jeg er unikt kvalificeret til dét med to af deres tre spil. 

Det passer mig perfekt at kunne tilrettelægge min egen arbejdstid og sted, da jeg på tredje år passer min datter, der har haft et større sammenbrud. Jeg har ikke brug for jobmæssig sikkerhed, men jeg vil selvfølgelig gerne have den rette betaling for mit arbejde, og jeg har ikke den fjernest anelse om, hvad 'the going rate' er i USA. 

Jeg har også brug for at finde en masse oplysninger omkring hvad jeg bør sikre mig er med i timebetalingen, beskatning, udbetaling, moms eller ej og flere ting, jeg ikke er kommet på endnu. 

Gode hilsner
Karin

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej standardlønnen til en it supporter er ca. Ml 17:34 USD i (så mon ikke du skulle gå efter ca. 15 USD i timen) og alle dine andre spørgsmål der må der lige nogle som er klogere end mig på banen.

Fra Kastrup
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil blot lige følge op på mit eget indlæg til hvis andre kommer i samme situation. 

Jeg blev hjulpet til en amerikansk jobdatabase med et hav af lønstatestikker, da medlemmerne får et års gratis medlemsskab mod at opgive deres løn, stilling of firma anonymt. Her fandt jeg nogle større amerikanske spillefirmaer, læste lønoversigterne igennem, studerede titler, sammenlignede med jobopslag, omregnede til timeløn for at sammenligne og endte med at tale rigtig godt for, at jeg skulle have $35/t.

Som forventet endte jeg med $25/t, hvilket er i den høje ende af kundesupport. Det ligger typisk på $18-20/t. Men på grund af mine gode argumenter og noget hjælp, jeg havde givet uden beregning, kommer jeg til at starte direkte som Community Manager med 80 timer om måneden og opfølgning efter 1, 3 og 6 måneder, hvor det er aftalt, at min løn kommer til at stige, når de kan se, jeg kan køre området selvstændigt. 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør altså få dansk løn når du arbejder fra Danmark!! Men jeg ved ikke hvad dansk løn er på. Men når du betaler den høje danske skat skal du også have høj dansk løn...

Fra Kastrup
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det kan vi godt være enige om. Men det er mit første rigtige job i 10 år, min første indtægt i 2 år, jeg er lige blevet 53, og det er mit drømmejob både i forhold til opgaver og frihed. Og firmaet har ikke søgt en medarbejder fra udlandet. Så jeg vil hellere have foden indenfor og komme i gang og så tage den derfra.
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu ret flot at du vælger at prøve det af...i forhold til USA standard løn for ufaglærte så er det nu også en ret flot løn du får tilbudt, man skulle næsten tro du havde en expertise de efterspørger. Tror en havemand får 15$ så 25$ er nu ret flot at starte på. Også efter danske vilkår. Tror jeg omregnede for lavt til at starte med...

Tillykke med jobbet.

Fra Kastrup
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også en helt special ekspertice. Jeg har spillet hovedspillet i to år, kører to guilds i spillet og har valgt at have det daglige, frivillige ansvar for 100 menneskers spilleoplevelse. Og nu kan jeg få penge for det .-)

Jeg er kendt af alle de andre Guild Managers, har et stort netværk og er ikke uvenner med nogen - noget, der kan være svært at opnå i de konkurrence prægede spil :-) Så firmaet kommer til at få stor velvilje af at ansætte mig. Samtidig får jeg lov til at bruge både min viden om marketing, lederskab og spillets anatomi og er allerede i gang med at være hovedansvarlig for at genopbygge det. 

Mit mål er $35/t og 100 timer om måneden efter 6 måneder og $40/t og 120 timer om måneden efter 12 måneder. Og så får vi se. De får svært ved at undvære mig, men går det galt, burde jeg have opbygget viden nok om spille apps til at søge ind hos et europæisk selskab

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)