Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu et spørgmsål om lejekontrakter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj folkens. JEg har et spørgmsål ang. lejekontrakt.

Da jeg skal studere et semester i udlandet ønsker jeg at fremleje min lejlighed og jeg har til det formålt valg tat benytte mig af boligministeriets standardkontrakt, der kan findes her:
http://uibm.dk/filer/bolig/lejekontrakt-for-beboelse.pdf/view

Jeg er dog stødt på et problem: Under § 1 skal man skrive hvem udlejeren er samt dennes cvr mv. Men da jeg er FREMLEJER og IKKE udlejer, skal jeg så blot ignorere feltet? eller skal jeg skirve mit eget navn under udlejer og blot undlade at angive cvr.? eller hvordan og hvorledes?

Håber nogen af jer kan hjælpe mig :)

Tilmeldt 11. Aug 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ville jeg sige, at du bare skriver dit navn og adresse under udlejer. Det afgørende er, at du angiver lejemålet som et fremlejeforhold. Jeg mener, at der er et felt, man kan krydse af.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du sat dig ind i din egen lejekontraks muligheder for fremleje ?

Udlejer er normalt et selskab og derfor er der anført cvr-nummer. Det skal du blot ignorere.

Husk at når du udlejer tidsbegrænset er der nogle regler du skal overholde omkring tidsbegrænsningen, og hvad med din udlejer, skal han godkende fremlejekontrakten ? (det ser du i din egen lejekontrakt). 

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 03:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige svar. Man kan latid regne med Amino :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)