Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af min egen tøj webshop.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, mit navn er Magnus, jeg er lige startet i 1.g, og jeg har længe gået med en drøm om, at starte min egen tøj webshop.

Jeg har været igang med, at lave nogle forskellige designs, som jeg vil proppe på nogle t-shirts, hoodies og sweatshirts, men hver gang jeg har skrevet med en leverandør, har de enten været rigtig svære, at arbejde med, eller ikke ville arbejde med mig (grundet lav kapital).

Mit mål med mærket er, at lave high-end street tøj (inspiration fra mærker som, Odd future, Bape og Supreme).

Mit spørgsmål til jer er så, om i har nogle tips til, hvordan man kommer rigtig igang, med ikke så meget kapital?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 23:00

Hej Magnus

Det er klart, at mange leverandørere hellere vil have større ordre, hvorfor de nægter samarbejde med dig. 

Så hvis du vil starte dit eget mærke uden megen kapital, så er der ikke andet for end du finder en leverandør, der er villig til at samarbejde. Det dyreste ved en produktion er typisk starten - altså at sætte op. Derefter er det bare knap på maskinen, hvis der skal trykkes hhv. 100, 1.000 eller 100.000 trøjer - hvorfor de ønsker større ordre. 

Vil du låne penge? Vil du hente penge andenstedes? Har du prøvet at snakke med en leverandør, om du muligvis kan betale senere - når trøjerne er solgt, altså. Hvor mange leverandører har du henvendt dig til - og forsøgt charmet dig ind på? 

Mine tips vil derfor nok være, at du skal prøve at finde ud af, hvilke muligheder du har. Låne? Hente penge? Forhandle? Søge videre efter andre leverandører. Jeg så engang et indslag med en 13 årig iværksætter, der har startet sit eget tøjfirma for 10.000,-, han fik fra sin bedstefar. Det kan sagtens lade sig gøre. Mere hårdt, bedre, og hurtigere arbejde - så er du der! :-)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 08:15

Hej Magnus,

At starte sit eget brand er sindssygt svært, og noget jeg ikke vil anbefale indenfor tøj, før du har godt styr på mange andre elementer og mere tid på hænderne. Til gengæld vil jeg sagtens mene at du kunne starte ud med en tøj-webshop hvor du kan starte ud med at forhandle enkelte brands. Det er klart at det koster penge at tjene penge, så det første du kan gøre er at lede efter flere penge ved at:

1. Få et arbejde ved siden af studiet
2. Få flere parter med på idéen, så I kan splittes om investeringen

Herefter skal du selvfølgelig have oprettet en virksomhed (nu kender jeg ikke din alder, men se andre opslag på amino), hvorefter at du bliver nødt til at sætte dig ind i alle aspekter i det at drive og markedsføre en webshop.

Jeg har en masse erfaringer indenfor lige præcis online tøjbranchen, så du skal være mere end velkommen til at skrive til mig hvis du har spørgsmål

Tilmeldt 30. Jul 15
Indlæg ialt: 90
Fra  skytrack Skrevet kl. 13:44

Hej  Magnus

jeg kan hjælp dig med ,at fremstille tøj.kan du send mig mere information om tøj.hvilken slags,farve og mange stykke er hver størrelse på skytrack171@gmail.com

mvh

malik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)