Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter som ung

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 11. Aug 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, mit navn er Josephine og jeg er 15 år gammel. Jeg kunne godt tænke mig at være iværksætter.

Jeg går lige nu i gymnasiet, men jeg har ikke planer om at fuldføre det, fordi jeg rigtig gerne vil arbejde - med noget der kan få mig et sted hen. 

Jeg har brug for hjælp, med hvordan alting fungerer. Idéer til hvad jeg kan starte med og hvordan jeg kan tjene penge.

Der er mange ting jeg er god til, bl.a. grafisk, at skrive, og jeg er ved at lære kodning.

Tak på forhånd!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:59

Hej Josephine

Det er fantastisk, at du vil starte som ung - har jeg selv gjort.

Jeg vil meget gerne hjælp dig - med alle de spørgsmål, du kunne have.

Uden at være alt for narcissistisk eller selvpromoverende, så vil jeg fortælle dig, at du kan finde en masse informationer omkring det at være ung iværksætter på min hjemmeside; www.kaspermfriis.dk

Der kan du også finde kontaktoplysninger til mig, hvis jeg skal hjælpe dig yderligere. :-)

Fra Randers
Tilmeldt 3. May 15
Indlæg ialt: 151
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 14:58

Hej Josephine, 

For at finde ud af, om iværksætteri er noget for dig, så anbefaler jeg, at du starter stille og roligt op og smager lidt på det. Man behøves jo ikke at gå all-in første gang. Husk, det tager mange år, før man tjener penge på det :-) 

Personligt drev jeg en virksomhed imens jeg studerede. Efter jeg blev student gik jeg fuldtid sammen med min partner i et anpartsselskab

Der er mange måder, man kan gribe det an på. 

Held og lykke med det hele :-) 

Venlig hilsen
Erik Jeppesen
www.grafikr.dk 

Tilmeldt 11. Aug 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:45

Med farer for at lyde som en gammel kone, vil jeg nævne, at jeg til enhver tid vil opfordre folk til at uddanne sig på den ene eller den anden måde. Især da du ikke er ældre. Ikke for at sige at man ikke kan lykkes uden uddannelse, men det er et godt udgangspunkt :)  

Du skriver at du gerne vil arbejde. Har du selv gjort dig nogle tanker om med hvad og hvor du egentlig gerne vil hen? Som det allerede er skrevet, så behøver du jo ikke gå all-in lige fra starten. Der er intet til hinder for, at du kan prøve dig frem med forskellige ting, der interesserer dig og arbejde, mens du studere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Aug 16
Skrevet kl. 22:26

Tak for svaret. Ja, det er jeg klar over. Ser bare virkelig ikke gymnasiet som noget for mig lige nu.
Hvem ville ansætte mig, og hvordan og hvorledes? :)

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Aug 16
Skrevet kl. 22:29

Tak for svaret!
Jeg er faktisk stødt på dig herinde før, haha.

Jeg var inde på din blog, den virker utrolig inspirerende.
Det vil jeg huske på :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 07:00

Josephine:

Tak for svaret. Ja, det er jeg klar over. Ser bare virkelig ikke gymnasiet som noget for mig lige nu.
Hvem ville ansætte mig, og hvordan og hvorledes? :)

Hej Josephine

Jeg ved, dette svar ikke er til mig; men jeg tillader mig at svare alligevel.

Der er mange, som gerne vil ansætte dig. Du skal blot finde det erhverv, hvor du ønsker at arbejde; grafisk design, markedsføring, eller hvad det nu måtte være. Min erfaring med at finde jobs til unge i Danmark gør, at jeg ved, hvor mange virksomheder, der faktisk søger ungarbejdere. De lidt umoderne, gamle virksomheder ansætter blot ungarbejdere til at støvsuge osv., men mange moderne virksomheder ansætter ungarbejdere til telefonsalg, SEO, hjemesideopbygning, markedsføring og meget andet - så fortvivl ej! Du kan sagtens finde dig sådan et arbejde, du søger; også selvom du er under 18.

Tænk på alle de fordele, der er, når en virksomhed ansætter en ungarbejder - både for virksomheden og for ungarbejderen. Ungarbejderen tjener naturligvis penge, får erfaring og meget andet. MEN virksomheden? For det første, er der økonomiske fordele - en ungarbejder er typisk tilfreds med under 80,- i timen; det er der ikke mange o18, der vil stille sig tilfredse med. Og tusindevis af andre ting.

Men ellers bør du måske overveje at blive iværksætter? Hvad drømmer du om? Hvad finder du sjovt? Hvad er du god til? Find et koncept, der blander alle de ting, som du kan arbejde med. Og så er det bare at komme i gang.

Skriv endelig til mig, og jeg vil med glæde hjælpe dig med alle de spørgsmål, du skulle have ang det at være ung iværksætter. 

Tilmeldt 11. Aug 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:05

Det behøver jo ikke nødvendigvis være gymnasiet, med hvad som helst, som berører det du interesserer dig for.

Hvis du kunne foretage dig lige det du kunne tænke dig, hvad ser du så for dig? Der er sikkert mange, der vil ansætte dig, men hvilket felt vil du gerne bevæge dig ind i?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 09:44

Hej Josephine,

Jeg startede selv i en ung alder og stod også med beslutningen med arbejde vs. skole.

Jeg har i dag haft succes indenfor flere brancher og er overbevist om at jeg kan dele nogle fornuftige erfaringer med dig. Du skal være velkommen til at sende en PM hvis du vil høre mere. Men ellers held og lykke med det hele :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)