Lyder umiddelbart ikke specielt smart at få fradrag i selskabet som kun betaler 22 procent i selskabskat for derefter at blive beskattet som kapitalindkomst med måske 40 procent for dig personligt, men det skal jeg ikke blande mig i.
Jeg har en skabelon på et gældsbrev liggende. Skriv til mig på tgn@bluepartner.dk så sender jeg det til dig.
Lyder umiddelbart ikke specielt smart at få fradrag i selskabet som kun betaler 22 procent i selskabskat for derefter at blive beskattet som kapitalindkomst med måske 40 procent for dig personligt, men det skal jeg ikke blande mig i.
Jeg har en skabelon på et gældsbrev liggende. Skriv til mig på tgn@bluepartner.dk så sender jeg det til dig.
Mvh. Thomas
ah det er som godt nok. Kapitalindkomstskat er ikke 40 men nærmere 27 i starten og skal du have penge ud af selskab på anden måde så koster løn 42% så faktisk er renteindtægt nok billigeste måde at få penge fra et selskab på. Derfor må man ikke sætte renten unaturligt højt men skal kunne sandsynliggøre den i forhold til markedsrente
Uanset rente eller løn så har selskabet 22% fradrag og personen betaler jo så ved løn 42% som er mere end ved rente
Bagdelen i forhold til løn er nok mest, at pengene kan tabes hvis selskabet går ned
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER