Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver man et gældsbrev

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 16
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have lavet en kapitalforhøjelse i mit ApS og har tænkt mig at gøre det ved at låne pengene fra min privatøkonomi med en rente på 12%. 

Men jeg skal bare lige være sikker om nedenstående proces er rigtigt. 

1. Udarbejd et gældsbrev "Morten låner x beløb til en rente på 12% til drift ApS" 

2. Ned i banken og indbetal pengene 

3. ? 

På forhånd tak 

//Morten 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48

ja sådan ca - Overvej om du kan argumentere for de 12% - måske lidt højt i 2016 men kan du det så godt nok - fradrag i selskabet og renteskat for dig

Gældsbrev - lån på anfordring (kort varsel) rente - og dato for betaling af rente

Pengene tabt hvis selskabet går ned

vh john Hannovger

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup / Ålsgårde
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 24
Fra  Bluepartner ApS Skrevet kl. 23:31

Lyder umiddelbart ikke specielt smart at få fradrag i selskabet som kun betaler 22 procent i selskabskat for derefter at blive beskattet som kapitalindkomst med måske 40 procent for dig personligt, men det skal jeg ikke blande mig i.

Jeg har en skabelon på et gældsbrev liggende. Skriv til mig på tgn@bluepartner.dk så sender jeg det til dig.

Mvh.
Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37

Bluepartner APS:

Lyder umiddelbart ikke specielt smart at få fradrag i selskabet som kun betaler 22 procent i selskabskat for derefter at blive beskattet som kapitalindkomst med måske 40 procent for dig personligt, men det skal jeg ikke blande mig i.

Jeg har en skabelon på et gældsbrev liggende. Skriv til mig på tgn@bluepartner.dk så sender jeg det til dig.

Mvh.
Thomas

ah det er som godt nok. Kapitalindkomstskat er ikke 40 men nærmere 27 i starten og skal du have penge ud af selskab på anden måde så koster løn 42% så faktisk er renteindtægt nok billigeste måde at få penge fra et selskab på. Derfor må man ikke sætte renten unaturligt højt men skal kunne sandsynliggøre den i forhold til markedsrente

Uanset rente eller løn så har selskabet 22% fradrag og personen betaler jo så ved løn 42% som er mere end ved rente

Bagdelen i forhold til løn er nok mest, at pengene kan tabes hvis selskabet går ned

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)