Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem vinder/taber på denne faktura?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 67
Fra  Starsø Bogføring ApS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kundes, kunde (jeg er bogholder, min kunde er tømrer og hans kunde er privat person) har idag fået lavet en terrasse i hans lejeboligs have. Ved tilsendelse af faktura fra tømrer til kunde, beder kunde ham om at skrive udlejning af materialer, på fakturaen og ikke f.eks. opsætning af terrasse. Dette er hans revisor der har bedt ham om dette, så kunden kan ikke selv fortælle hvorfor det lige skal være denne tekst.

Træ'et har kunden selv købt og tømrer har derefter bygget den. Så hvorfor denne tekst når det egentlig bare er en helt alminde opgave for en tømrer?

Hvad vinder kunden på dette og evt. hvad taber tømrer på dette? Eller omvendt.

Kan også være det absolut ingen betydning har. Det undrede mig bare at der skal stå udlejning på fakturaen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37

Uden en rigtig god forklaring ville jeg ikke købe den med udlejning - lyder som forsøg på noget skatteunddragelse - så jeg ville bare fakturere helt som det er - opførelse af terasse

Hvorfor skulle din kunde skrive falsk tekst og risikere for at få ballade for medvirken til skattesnyd

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 67
Fra  Starsø Bogføring ApS Skrevet kl. 22:24

det var lige min tanke. Jeg sagde også til kunden at han skulle afvente, da der var noget lusket ved det. Vidste bare ikke om han kunne komme i klemme og hvem der som sagt evt. tabt/vandt på dette.

Men tak for svar John. Det bekræftede min mistanke :)

God aften.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:17

Er enig med John. Rent bogførings/skatte-teknisk kan jeg heller ikke se andet end en form for skatteunddragelse, men jeg kan ikke aflure det. De taber i al fald begge på at skrive/bede om en falsk faktura. Her er mange led i kommunikationsvejen. Måske har nogen misforstået noget? Bed din kundes kundes revisor om at forklare sig.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15099
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:23

Jeg kan ikke gennemskue, om der vindes/tabes noget sådan rent skattemæssigt, men der er vel en anden faldgruppe.

Såfremt der står udlejning af xxx, så kan modparten opsige dette, og det kan vel i sidste ende få indflydelse på værdien på fakturaen? Altså at din kunde tømren, ender med at have udført noget arbejde, som han ikke får betaling for, hvorimod kunden får en gratis terrasse, fordi han var smart med teksten på fakturaen...

Jeg ville ikke skrive det, det lugter langt væk af snyd på en eller anden måde, om end jeg ikke lige kan gennemskue hvordan helt præcist...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)