Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der stadig banker som arbejder med kaution?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Jeg leder efter en bank i Københavns området som stadig tilbyder at der kan stilles kaution. Nogle der har erfaring med dette inden for de seneste par år?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

det er relativt vanskeligt at finde. Efter 2015 reglerne - så kræver det en del arbejde af bankerne (og af den som kautionen skal stilles for med div ekstra dokumentation) - bankerne skal årligt oplyse kautionist om summen mm så mig bekendt er det ikke noget bankerne er glade for

Jeg er ikke i tvivl om, at f.eks. de store banker efter individuel bedømmelse af både låntager og kautionist kan overtales fra fald til fald, men det er blevet vanskeligere

Jeg vel mene, at en lettere vej kan være, at kautionisten tager lånet direkte og derefter låner det videre til den der skal bruge lånet - til samme rente som kautionisten skal give i banken. Kautionstens risiko ændres ikke og låntagers rente heller ikke - måske kautionisten tilmed er storkunde i banken og kan få en fornuftig rente - i og med en sådan kautionist jo må forventes at have god sikkerhed - 

god vind med det John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er vækstfonden som alternativ en overvejelse værd, hvis relevant overhovedet?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Banker tager kaution af selskaber i en koncern, hvor de kan kautionere for hinanden.

Desuden tager banker kaution af forældre for børns køb af eksempelvis lejlighed/hus. Her skal forældrene kunne tåle at tabe lånets hovedstol, uden at det vil påvirke deres økonomi væsentligt. 

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 21. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Bogholderi Syd Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu er jeg fra Jylland så ved ikke hvordan det lige er i København. Men bankerne laver fortsat kautioner, dog er det mere begrænset i dag end tidligere. Men ønsker man f.eks. at starte et A/S eller Aps op og virksomheden ikke har anden kapital end den indskudte og virksomheden gerne vil låne mere eller blot mere risikofyldt vil mange banker kræve en kaution af ejerne. Og som skrevet i det andet indlæg så laves der også kautioner af forældre til børn der vil køb, men som sagt ikke så meget brugt som tidligere. Bankerne vil heller have ren sikkerhed - altså pant i noget.

Håber at det kan bruges i dit videre arbejde.

Venlig hilsen

Sandy Mazanti

www.bogholderisyd.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

bogholderisyd:
Men ønsker man f.eks. at starte et A/S eller Aps op og virksomheden ikke har anden kapital end den indskudte og virksomheden gerne vil låne mere eller blot mere risikofyldt vil mange banker kræve en kaution af ejerne.
det sker i princip ALTID - også ved IVS. Men jeg tror det trådstarter efterlyser er kaution fra 3. mand og det er blevet noget som banker idag meget sjældent accepterer - og også fra alle sider frarådes. Den der kautionerer skal virkeligt kunne undvære pengene, og så kan den person i princip ligesågodt selv tage lånet - og låne videre til samme betingelse.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. May 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
tdlan.dk/k4Qt2g
Tilmeldt 3. May 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
kautionist tdlan.dk/k4Qt2g
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)