Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning ved salg af erhvervsandel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Kan nogle hjælpe med følgende:

Jeg har i 2013 købt en erhversandel som min bror skulle bruge til en virksomhed. Han kom dog ikke rigtig igang, så jeg har hængt på lokalerne lige siden.

Brugte omkring 70.000 på renovering i starten og har efterfølgende betalt andelafgift hver måned (3.200).

Har netop solgt lokalerne med en bruttofortjeneste på 200.000 (dvs. forskel på købspris og salgspris)

Spørgsmål:

1. Hvordan bliver jeg beskattet? Indkomstskat? Kapitalindkomst? eller noget andet?

2. For hvilket beløb bliver jeg beskattet? Bruttofortjenesten? Bruttofortjenesten fratrukket renovering? Eller bruttofortjeneste fratrukket renovering og betalt andelsafgift i 3 år? Jeg har ikke haft virksomhed og har derfor ikke kunne fratrække disse omkostninger.

Håber, at nogle af jer kunne sidde inde med et svar evt. med reference til en lignende afgørelse hos skat.

Mvh - Den private

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 12:10
Du skal bruge ejendomsavance beskatning (kapitalindkomst) Altså salgspris fratrukket alle dine omkostninger, og tillagt eventuelle lejeindtægt fra din bror.
Tilmeldt 2. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:43

Tak for dit svar.

Skal bare lige være helt sikker: Når du skriver, at jeg kan fratrække alle mine udgifter, så inkluderer det altså den månedlige andelsafgift? 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 18:57

Ja

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)