Er der nogen der ved om man kan fakturere en momsfritaget virksomhed i Dinero (Tysk virksomhed som er momsfritaget ifølge Art.15(10) af direktiv 77/388/EØF) ? Jeg tænker at det skal faktureres som Momsfrit salg til udlandet (rubrik C), som er konto 1250 i Dinero, men Dinero tillader ikke at sådan en faktura godkendes og kommer med fejlen "Momstypen passer ikke til kontaktens land". Det er muligt at bruge konto 1200 EU-Leverance ydelser (rubrik B-ydelser), men det er vel ikke måden, når nu det er en momsfritaget EU virksomhed? På forhånd tak Casper
|
vent på andre - men normalt - for at kunne fakturere uden moms til EU så skal du kunne konstatere købers momsnummer og så er det reverse charge. Jeg ved slet ikke om du kan fakturere uden moms - fordi det er til en tysk momsfritaget virksomhed da jeg ikke kender den specifikke regel, men vent på andre -for hovedreglen er helt klart, at for at fakturere momsfrit til EU skal du kontrollere modtagers Moms nummer
Jeg kunne forestille mig du skal fakturere med dansk moms i dette fald, uanset han er tysk momsfritaget, men er ikke sikker
vh John Hannover