Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud af timer i interessentskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad gør man når en medejer i et I/S bruger flere timer end de andre medejere. Indtil videre har vi en kontrakt hvor vi har lavet en fordelingsnøgle af overskud / underskud.

Kunne man gøre det på en anden måde, så de ekstra timer blev givet som et indskud eller lån til virksomheden.?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45

man indarbejder det i ejeratale - som det også kunne lyde som om I har gjort - enten kan det udbetales via løn aftale eller via mellemregning som jo minder om lån til virksomheden - Tal evt med en revisor

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:18

Tak for svar John.

Problemet er at virksomheden endnu ikke tjener nok penge endnu til at kunne udbetale løn/overskud.

Det du mener med mellemregning/virksomhedslån, er det at vi kan bogføre de ekstra timer som et indskud personens konto.? Ligesom hvis der var indskudt eg. en PC som var købt privat.

Jeg tager fat i en revisor senere, jeg søger bare lidt mere baggrunds viden inden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30

Harvey Dent:

Tak for svar John.

Problemet er at virksomheden endnu ikke tjener nok penge endnu til at kunne udbetale løn/overskud.

Det du mener med mellemregning/virksomhedslån, er det at vi kan bogføre de ekstra timer som et indskud personens konto.? Ligesom hvis der var indskudt eg. en PC som var købt privat.

Jeg tager fat i en revisor senere, jeg søger bare lidt mere baggrunds viden inden.

nej jeg mener bestemt ikke I kan bogføre de ekstra timer på mellemregning for personen hvis ikke der kan indberettes løn. Mellemregning for personen er jo penge han kan hæve uden skat - det kunne i kun hvis der i aftalen var fastlagt løn og den blev indberettet - så kunne netto efter skat gå i mellemregning (så I skulle have penge til skat men personen skød sit netto efter skat ind som lån/mellemnregning på hans ejerkonto i mellemregning

I kan ikke overføre ejerdele mellem jer bare uden videre, det skal via løn og skat eller private indskud med skattede midler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:49

Kunne man forestille sig, at I lavede et simpelt timeregnskab og så først delte løn ud forholdsmæssigt, efterhånden som der kom (tilstrækkeligt) overskud?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)