Jeg skal på en 3 dages tur til en kundeninden anden ende af landet. Jeg fører kørebog på min private bil og regner selvfølgelig med at kunne trække kørsel og broafgift fra.
Men jeg har mulighed for at tage de to overnatninger hos noget familie. Mit spørgsmål er så om Skat vil godtage det, hvis der ikke er en overnatningsudgift forbundet? De kan vel hævde at det bare var et familiebesøg, hvor jeg måske så også holdte et par møder... :-/
Hvis der er tvivl finder jeg nok bare er billigt hotel, men det andet er selvfølgelig nemmere.
Ja, det er jo netop spørgsmålet. Der er reelt tale om 3 hele dage fra morgen til aften med en ny kunde, men skal de så til at verificere, at jeg var der i det omfang? Vil helst ikke belemre dem mere end højst nædvendigt med administrative issues i mit interne regnskab.
Jeg har en email korrespondence hvor datoerne og omfanget står nedskrevet, men ved ikke om det er tilstrækkeligt. Vil bare være sikker på, at jeg ikke pludselig står uden fradrag for ca 800km og 2 x storebæltsbro.
Jeg skal på en 3 dages tur til en kundeninden anden ende af landet. Jeg fører kørebog på min private bil og regner selvfølgelig med at kunne trække kørsel og broafgift fra.
Men jeg har mulighed for at tage de to overnatninger hos noget familie. Mit spørgsmål er så om Skat vil godtage det, hvis der ikke er en overnatningsudgift forbundet? De kan vel hævde at det bare var et familiebesøg, hvor jeg måske så også holdte et par møder... :-/
Hvis der er tvivl finder jeg nok bare er billigt hotel, men det andet er selvfølgelig nemmere.
bare du kan dokumentere at formålet med rejsen var kunden og det tidsmæssige passer, så kan du tage kørefradrag osv. Det er klart at du skal dokumentere det godt, så skat ikke kan mene du bare lagde et alibi ind, for at få kørefradrag for at besøge mor i Esbjerg. Dokumentation er derfor kongen her - e-mails og andet med kunden
Boede jeg hos familie gratis - ville jeg nok tage den del som familie besøg og ikke rode med diæter - uden dermed at sige det altid ville blive forkastet - men kørslen ville jeg tage med fornøden dokumentation
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak for svaret. Og ja, jeg har en email korrespondence, hvori datoerne bliver aftalt, og der er firmaets adresse i signaturen mm. Så skulle det forhåbentlig være tilstrækkeligt. :-)