Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejseomkostninger. Kørebog men privat overnatning?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg skal på en 3 dages tur til en kundeninden anden ende af landet. Jeg fører kørebog på min private bil og regner selvfølgelig med at kunne trække kørsel og broafgift fra.

Men jeg har mulighed for at tage de to overnatninger hos noget familie. Mit spørgsmål er så om Skat vil godtage det, hvis der ikke er en overnatningsudgift forbundet? De kan vel hævde at det bare var et familiebesøg, hvor jeg måske så også holdte et par møder... :-/

Hvis der er tvivl finder jeg nok bare er billigt hotel, men det andet er selvfølgelig nemmere.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 13:01

du kan selvfølgelig bevise overfor skat at formålet var at besøge en kunde, så den burde være simpel.

Umiddelbart vil jeg mene at du snyder dig selv for diæter, men John eller en anden kyndig kan sikkert uddybe med mere end du finder hos SKAT

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2064205&vId=0

Tilmeldt 31. Jul 16
Skrevet kl. 13:27

Ja, det er jo netop spørgsmålet. Der er reelt tale om 3 hele dage fra morgen til aften med en ny kunde, men skal de så til at verificere, at jeg var der i det omfang? Vil helst ikke belemre dem mere end højst nædvendigt med administrative issues i mit interne regnskab.

Jeg har en email korrespondence hvor datoerne og omfanget står nedskrevet, men ved ikke om det er tilstrækkeligt. Vil bare være sikker på, at jeg ikke pludselig står uden fradrag for ca 800km og 2 x storebæltsbro.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10

Kb76:

Hej Amino.

Jeg skal på en 3 dages tur til en kundeninden anden ende af landet. Jeg fører kørebog på min private bil og regner selvfølgelig med at kunne trække kørsel og broafgift fra.

Men jeg har mulighed for at tage de to overnatninger hos noget familie. Mit spørgsmål er så om Skat vil godtage det, hvis der ikke er en overnatningsudgift forbundet? De kan vel hævde at det bare var et familiebesøg, hvor jeg måske så også holdte et par møder... :-/

Hvis der er tvivl finder jeg nok bare er billigt hotel, men det andet er selvfølgelig nemmere.

bare du kan dokumentere at formålet med rejsen var kunden og det tidsmæssige passer, så kan du tage kørefradrag osv. Det er klart at du skal dokumentere det godt, så skat ikke kan mene du bare lagde et alibi ind, for at få kørefradrag for at besøge mor i Esbjerg. Dokumentation er derfor kongen her - e-mails og andet med kunden

Boede jeg hos familie gratis - ville jeg nok tage den del som familie besøg og ikke rode med diæter - uden dermed at sige det altid ville blive forkastet - men kørslen ville jeg tage med fornøden dokumentation

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 16
Skrevet kl. 22:16

Hej John, 

Tak for svaret. Og ja, jeg har en email korrespondence, hvori datoerne bliver aftalt, og der er firmaets adresse i signaturen mm. Så skulle det forhåbentlig være tilstrækkeligt. :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)