Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Drupal?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle,


Jeg overvejer at starte noget op med en ven, som insisterer på at det skal bygges ovenpå Drupal-cms'et?

Jeg har en smule kendskab til Magento, og en del kendskab til Presta, men kender overhovedet intet til Drupal...

Spørgsmål: Er her nogen som har erfaringer med både Presta og Drupal, som kan skrive en smule om hvordan det er at arbejde med Drupal kontra Presta?

- Fordele og ulemper?

Vh,
Meal4U.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Drupal er kendt for at have en meget stejl indlæringskurve, og det kan være svært at komme i gang med. Det er et traditionelt CMS, og ikke decideret shopsystem ligesom fx PrestaShop eller Magento. Hvis I skal have en masse custom-made funktionalitet ovenpå, kan Drupal måske give mening... Eller hvis din makker er 100-meter-mester i det, og kan sætte alting op hurtigt og uden problemer. Ellers, hvis det er en webshop I skal bruge, ville jeg nok gå efter et system der som udgangspunkt er lavet til det! 

Mange forskellige systemer kan løse samme opgave på mange forskellige måder. Ofte handler det om hvad der fungerer for en selv, hvad man kan/vil arbejde med og om naturligvis om det løser opgaven godt nok. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,


Tak for et fyldestgørende svar! :)

- Er her andre som eventuelt ønsker/kan byde ind med noget?


Vh,
Meal4U.dk

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Meal4U,

Det er to forskellige produkter til forskellige formål men kan tweakes... du kan få en magento til at agere som et CMS og du kan få Drupal til at agere som ecommerce site...

start med at definere dit behov, hvad skal den kunne? .. derefter kan du kigge på market og finde eller måske udvikle et ordenlig produkt til dit behov. alle systemer har fordel og ulemper.

Mit valg/smag

hvis det er ecommerce : bigcommerce .. jeg har skrottet magento til fordel for bigcommerce.

CMS

Wordpress hvis det er mindre sites.. ellers fortrækker jeg django/flask/laravel/  .. det er hurtigere at programmere det en at konfigurere end masse plugins uden at vide præcist hvad den gør ved ens system. 

drupal er også et udemærket system .. engang var whitehouse.gov udviklet i drupal og der var flere nyheds sites (feks information) som var udviklet i drupal ..jeg kender dog ikke til deres nyeste succeshistorier.. 

statiske sider : html5/cssframeworks <-- yup jeg laver forsat statiske sider hvis jeg ved data bliver uændret .. det er umuligt at hacke html sider.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)