som privatperson har jeg et par gange fået en fuldstændig urimelig høj regning. Så har jeg gået til forbrugerklagenævnet og fået medhold. Men som firma kan man jo ikke bruge dem. Findes der noget tilsvarende, så man ikke som lille enmandsfirma skal ud og hyre en advokat, for at beskytte sig mod ublu opkrævninger. jeg har nogle gange søgt IT support, og hver gang bliver regningen væsentlig højere End aftalt og udbyttet væsentlig lavere end forventet. Bl.a så købte jeg et 10 timers klippekort til support, og da han havde arbejdet 3 timer for mig, hørte jeg ikke mere til ham, og han svarede ikke på nogen henvendelser. Hvis der ikke er andet end advokat og domstol at stille op, så ved sådan et firma, at det gør man ikke for et forholdsvis lille beløb - som dog kan være stort nok for et lille firma. Hvis det forholder sig sådan, så er der jo temmelig frit spil for diverse rådgivnings firmaer, for bare at skrive store regninger ud, uden at yde nogen særlig service. Er der nogen af jer, der har oplevet noget lignende, og hvad har I gjort? Mange hilsner Helle |
Først handler det om at få lavet en skarp aftale http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/undga-svindel-med-ny-hjemmeside.html så man ved præcis hvad der er aftalt og hvornår der skal betales, f.eks. i etaper
Så er der kun civilret til at afgøre det - og det må man så gribe til f.eks. som småsag som er relativ billig, og ved man man vinder, fordi man har den korrekte aftale, så er det jo ikke farligt, så for modstanderen jo hele regningen http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/smasagvedretten.html
Start i aftale enden - og måske tilfør at du checker referencer
vh John Hannover