Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt en privat gæld til firmaet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jul 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Dagens gode spørgsmål.

Jeg har et udestående med min ekskæreste på 22000.

Kan jeg lave en faktura i mit firma, sende den til hende og hvis betalingen udebliver så komme igang med en inkasso osv?

Kan det gøres uden at hun egentlig har købt en ydelse eller vare?

Og hvad med moms?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 20:09

NEJ, men derfor kan du godt  sende hende til inkasso hvis der er lavet nogle papirer som beviser hun skylder dig pengene, Du gøre det ved at hente blanket på rettens hjemmeside.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ljcurfew:
Jeg har et udestående med min ekskæreste på 22000.

Kan jeg lave en faktura i mit firma, sende den til hende og hvis betalingen udebliver så komme igang med en inkasso osv?

Kan det gøres uden at hun egentlig har købt en ydelse eller vare?

Og hvad med moms?
undskyld jeg siger det - men du er jo det levende bevis for, hvorfor det er farligt, at alle kan stifte firma. Du mangler jo viden svarende til om man må køre over for rødt eller køre på fortorvet med bilen i kørekort

Selvfølgeligt må du da aldrig fakturere noget som helst du ikke har leveret eller ydet i firmaet og har solgt i firmaets navn

Helt ærligt - du bliver nød til at sætte dig mere ind i det med at have et firma - ellers kommer du rigtigt galt af sted på mange måder

Du kan - uanset hvad - sende til inkasso, også som privat, men det kræver jo, at du har et skriftligt bevis for, at kæresten skylder dig de penge OG anerkender det - ellers skal du trække hende i civil ret - og igen skal du jo bevise at du har pengene til gode - så vinder du

Undskyld den hårde tone, men alt for mange kører virksomhed med hovedet under armen rent ud sagt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Du kan - uanset hvad - sende til inkasso, også som privat, men det kræver jo, at du har et skriftligt bevis for, at kæresten skylder dig de penge OG anerkender det - ellers skal du trække hende i civil ret - og igen skal du jo bevise at du har pengene til gode - så vinder du

Undskyld den hårde tone, men alt for mange kører virksomhed med hovedet under armen rent ud sagt

Rigtigt godt skået ud i pap. 

Dog kan du stadig godt sende en faktura fra dig personligt uden moms på beløbet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)