Hej Aminoer. For at gøre en laaang historie kort: Jeg har altid drømt om at skulle være selvstændig en dag. Enda også at være så stor at jeg ville kunne ansætte folk. Nu har min søns handicap for alvor kastet mig ud i drømmen da det kræver at jeg er meget hjemme eller meget tæt på ham. Derfor er det optimale for mig at være selvstændig og kunne arbejde hjemme fra, på alle tidspunkter af døgnet. Enda også i weekend og på ferie. Og federe endnu, er at jeg kan gøre det med det fag jeg elsker - nemlig regnskab. Men her kommer så den tricky part: jeg er lige nu funktionær ansat på 4 år som regnskabschef i en større virksomhed. Alle siger jeg skal tage springet, sige op og håbe på det bedste. Men for søren da. Udgifterne forsvinder jo ikke bare fordi kunderne ikke kan findes på en uge. Det er noget af en chance at tage, og lån til at betalt udgifter ser jeg som en virkelig dårlig start på et firma. Jeg har en facebook side, en hjemmeside og mit aktive medlemsskab herinde som allerede har givet mig nogle pålidelige kunder. jeg har været i kontakt med Agera, hvilket sikkert fungerer super godt! Jeg er bare ikke nået dertil hvor jeg vil betale 10.000,- for (måske) at få nogle enkelt gangs kunder eller faste. Samtidig har jeg også hørt at man skal kunne reagere på 3 minutter da bud runden ellers er slut. Udover det kan en opgave koste 80-150 klip og 80 klip koster altså 10.000,- Nå men min pointe er (undskyld det lange indlæg) Hvordan søren får jeg kunder, så jeg kan leve af mit regnskab på fuld tid - hvilket vitterligt er min drøm - men uden at jeg skal betale andre til at finde kunderne for mig? Der er rigtig mange firmaer og alle har en eller anden der ordner deres regnskab, hvis ikke dem selv. Men hvordan får jeg sneget min ekspertise ind og overtalt dem til at vælge mig, eller hvert fald bare kigge min vej så min mail boks eller telefon bipper/ringer om nye faste kunder :) Venlig Hilsen Britt Poulsen |
Hej Britt
Det er fantastisk med en drøm om at være selvstændig. Men du behøver vel ikke gå all in fra day one? Du siger selv, at du allerede nu har nogle kunder ved siden af dit fuldtidsjob.... Og det er fantastisk!
1) Lav en blog.... Lav guides til folk, der søger revisionshjælp. For at bruge et eksempel - som du sikkert kender - så er jeg overbevist om, at hvis John Hannover promoverede sig og sagde, at han tilbød at sælge sine serviceydelser som revisionshjælp, så ville han tjene kassen! Han både hjælper herinde, og han har en fantastisk, informativ blog.
2) Fortsæt.... Dine kunder forsvinder højst sandsynlig ikke, eftersom de fleste virksomheder holder af at holde fast i samme revisor/regnskabskyndige - det er optimalt. Måske vælter det ind med flere kunde senere?
3) Du behøver vel ikke have udgifter før, at du kan komme i gang? Ikke de store udgifter ihvertfald... Du siger, at du er meget hjemme, hvilket jo nemt er optimalt, eftersom det streger udgifterne til kontor/lokaler af regningen.
Jeg håber, at jeg kunne give dig et par brugbare input.
Held og lykke! :-)