Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Testpiloter søges til videreudvikling af Bogføringsrobot

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i forumet!

Jeg har hvert år problemer med at få lavet mit regnskab på en måde og i et tempo, som står i rimeligt forhold til den tid, og de ressourcer, som jeg synes, jeg har til at arbejde med det. Der er masser af firmaer og bogføringsprogrammer, som tilbyder hjælp og service på området, men jeg føler stadigvæk, at det er dyrt i forhold til, hvad jeg forestiller mig at bruge på et forholdsvis simpelt stykke arbejde. Samtidig tager jeg selv for lang tid om at taste bilag ind, fordi jeg ikke interesserer mig for det og iøvrigt gør det så sjældent, at jeg ikke lige husker hvordan de enkelte bilag skal behandles og hvilke særlige forhold, der i forbindelse med de forskellige konti.

Derfor fik jeg den ide - sammen med en ven, som er programmør, at lave en bogføringsrobot, som automatisk laver hele klassekladden ud fra et et kontoudtog. Det reducerer meget af det trælse tastearbejde, og man får afstemt kontoen ved samme lejlighed. Robotten skal selvfølgelig lære det enkelte regnskab at kende. Bl.a. hvor tallene kommer fra og hvor de skal hen, samt de typiske transaktioner, m.m. Det tager lidt tid at få sat op, men når det først kører, er det en KÆMPE befrielse. Sidste kørsel på ca. 350 bilag tog mig under 1 time at lave incl. justeringer, men det er stadigvæk meget hurtigere end man overhovedet kan nå at finde og ordne de bilag, som hører til processen.

Vi har selvfølgelig ambitioner om en dag at kunne tilbyde programmet til offentligheden, men i første omgang vil vi gerne udvikle videre på det og udbygge nogle funktioner, indtil vi føler det er komplet. Men indtil da søger vi nogle testpiloter og bogføringsopgaver, som matcher ovenstående beskrivelse. Vi skal bruge testmateriale til at de-bugge og teste programmet.

Hvis du er interesseret, så henvend dig venligst og vi kan få en snak.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:12

Hej Felt Mester.

Det, du beskriver, er præcis den følelse, jeg havde, da jeg lavede I.B: Se her: www.datakons.dk/IB

Jeg lancerede det sidste år, men har ikke haft overskud til at få gang i salget af det. Jeg bruger det selv til største fornøjelse i præcis de situationer, du nævner. 

Send gerne en mail, så kan vi tales ved i morgen.

Tilmeldt 14. Jul 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:02

Hej Jørgen

Tak for dit input. Jeg har sendt dig en privat besked.

Mvh

Felt Mester

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)