Jeg har kørt som vikar i ca 5 år nu. Til at starte med, lejede jeg mig selv, og 2 andre ud til landbrug. Men nu er jeg alene, og lejer udelukkende ud til entrepenører, maskinstation, vognmænd, lager, idustri mv.
Min erfaring, er at der bliver større og større behov for vikarer. Især inden for brancher med sæsonudsving, samt de fag, med mange timer i, som mange idag søger væk fra.
Jeg har også erfaret efterhånden, at mit overskud bliver ca lige så stort, når jeg er alene, som når jeg har folk ansat.Og så er det jo også meget nemmere, rent administrationsmæssigt.
Mht. timelønnen: Du kan faktisk forlange det du vil. Men nu skriver du jo ikke hvilken branche du vil servicere. I øvrigt, skulle der være kommet nye regler på området, for vikarfirmaer. Det skulle ikke længere være muligt at starte op, uden at specificere meget præcist, hvilken branche man vil beskæftige sig med. Dette er løs viden. Andre der har hørt om det???
Men alt i alt, synes jeg at det er en meget god og lønsom forretning. Jeg har dog fået lyst til at prøve noget andet, men det er vel meget naturligt...