Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken uddannelse skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med en gymnasial uddannelse, men jeg ved ikke rigtig hvilken videregående uddannelse jeg skal tage.

Jeg ved bare at siden jeg var 14 år (er 24 år nu) har jeg studeret og læst meget omkring det med at opstarte og drive egen virksomhed. Jeg har en drøm om at starte min egen en dag, men jeg vil gerne have en uddannelse at falde tilbage på. Jeg elsker tanken om at skulle arbejde i en virksomhed, hvor jeg er med til at finde nye idéer at sælge produktet på, altså noget markedsføring tænker jeg? Jeg har egentlig den store interesse i at arbejde i et firma, hvor jeg er med til at holde firmaet kørende, og udvikle idéer.

Jeg har i lang tid overvejet at skulle læse Erhversøkonomi, HA. men jeg ved ikke om det er den rette uddannelse til det jeg egentlig gerne vil arbejde med i fremtiden.

Nogle idéer/hjælp til studievalg?

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:49

Hej Lotte,

Hvis du har en drøm om at starte en virksomhed, så tror jeg, at jeg har svaret: START EN VIRKSOMHED :-)

Oddsene er, at hvis man ikke gør det nu, så får man det aldrig gjort. Ligesom med slankekuren; man starter først på mandag. :-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Skrevet kl. 21:51

Jeg har da også lyst til det, men lige nu er jeg studerende, og har hverken tid eller råd til det, og vil gerne være økonomisk sikret i fremtiden med en uddannelse, HVIS jeg evt. en dag starter eget firma og det ikke lykkedes :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:54

Det er forståeligt. 

Jeg viste denne video til en her på Amino den anden dag også, men jeg mener, at du kan få noget ud af at se den også: https://www.youtube.com/watch?v=KxIhDIOm7PE

Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:12

Prøv tjek denne uddannelse ud som er to årig og vil give dig god indsigt i at drive virksomhed:

https://www.cphbusiness.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/financial-controller/#

Og så kan du bygge videre med denne uddannelse hvis du vil fortsætte:

https://www.cphbusiness.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/innovation-og-entrepreneurship/#studietsopbygning

Men når det er sagt så synes jeg du skulle kaste dig ud i at blive selvstændig hvis du en ide/projekt du brænder for. Du kan altid læse en HD ved siden af som i indhold svarer meget godt til HA. Jeg synes personligt det er vigtigt at have noget at falde tilbage på men jeg mener der er rig mulighed for at kombinere uddannelse og arbejde henad vejen i dit arbejdsliv.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 22:36

Afhængigt af hvor længe du har lyst til at gå i skole, kan du jo kigge på følgende uddannelser:

Finansøkonom (denne er dog mest målrettet banker, men den er en bred økonomisk uddannelse, der giver en del basis-viden. Også om markedsføring). Du kan i øvrigt læse videre på HA efter uddannelsen.

Markedsføringsøkonom (se ovenfor. Dog ikke så meget henvendt til "bank-folk").

Professionsbachelor i Finans (minder meget om finansøkonom-uddannelsen, dog mere dybdegående og i bund og grund meget mere værd). Her har du adgang til ca. merc. efter endt uddannelse.

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Skrevet kl. 22:46

Jeg overvejer lidt at tage uddannelse erhvervsøkonomi, HA og så arbejde som business controller, men jeg kan ikke finde særlig meget info på nettet om det at arbejde som business controller. Har I evt. nogle gode links, eller ved lidt om jobbet? :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)