Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på med Virksomhedsbørsen, de glemmer aldrig........

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Åbyhøj
Tilmeldt 3. Dec 13
Indlæg ialt: 10
Fra  Aa-Online.dk Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin.

Jag har netop oprettet denne tråd for at hjælpe andre med at tænke sig om, inden de ligesom mig, klikker videre ind på en shop, for at høre mere omkring siden. For så fanger fælden.

Lige meget om der har været kontakt før eller "til evig tid" efterfølgende, falder der et gebyr for servicen Saxis har "ydet"

*Salgsprisen er altid den I har haft til rådighed, og ikke den handlede pris.

*Kan jeg få adgang til at se hvilken shops/sider jeg har kontaktet eller er det også kun jer?

Jamen jeg synes jeg har mange spørgsmål endnu, men efter jeg blev sendt til inkasso af Saxis og Niels Ryding Olsson, har jeg kastet håndklædet og betalt min gæld.

Men jeg er ikke tilfreds.

God sommer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Salgspris bør være let at dokumentere og bør vel altid være grundlaget

Til "evig" tid kan jeg godt se problematisk - for en virksomhed kan jo ændre sig helt i ejerstruktur og andet, og her kunne Saxis nok overveje en tidsgrænse, som dog nok skal ud i i + 2 år

Når man kaster håndklædet i ringen i en sag, er det oftest tegn på, at man har indset man taber = retten vil synes man tager fejl - og så bør man nok bare acceptere den sag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at virke bagklog, men ud fra din tekst har du jo fundet det du har købt her først, så det er vel fair nok at betale når det endte med køb?

Forstår dig godt med hvor du vil hen, men syntes ikke det er helt forkert😃😉

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:
Det vi så tjener pengene på, er et gebyr til køber, som køber accepterer i vores betingelser og også bliver vist hver gang man vil kontakte en virksomhed.
Så alle ved helt sikkert hvad reglerne er.

Hej Martin, 

Jeg forstår faktisk godt begge sider af denne debat. 

Jeg tror bare i er nødt til at finde et bedre forretningskoncept - hvor folk kan identificere sig med at det er "fair". 

Hvis folk ikke elsker servicen, og dermed vil elske at betale for den - så skal man altid overveje om vejen man er valgt er korrekt. 

Fuldstændig ligesom Amino Plus. Jeg får ingen beviselig værdi for det - men jeg vil stadig gerne støtte dig med 99 kr / måned - fordi jeg tror det hjælper iværksætter livet i DK - og måske hjælper min personlige branding på sigt(?). Men stadig fordi "du tager os med på en rejse i at støtte iværksætter livet i DK", så kommer patrioten op i mig, og får mig til at elske at betale for produktet. 

Hvis ikke folk elsker dette produkt - så er det fordi man ikke overlevere..

Martin, smid lidt Dinero stil ind over dette projekt :-) 

Bare et skarpt spark, til dine sommerferie tanker! 

Fra Linea de la competion
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Nu blev jeg lidt nysgerrig på de betingelser der er på virksomheds børsen og læste dem igennem

For mig at se er de i mine øjne meget til stregen ikke at jeg vil sammenligne dem med de famøse telefon bogs sælger men det kommer der hen

I følge betingelserne er det nok at en bruger har klikket på annoncen 

<klippet>

når en bruger har klikket på medkontrahentens annonce i Saxis, eller har kontaktet medkontrahenten via Saxis inden salget. Dette gælder, uanset om der forudgående har været kontakt mellem parterne uden for regi af Saxis - See more at: http://www.amino.dk/virksomhedsbors/p/betingelser-for-brug-af-amino-virksomhedsbors

</klippet>

Det betyder at man kan have kontaktet sælger på f.eks sitetrader.dk og samtidigt har en bruger konto på amino virksomheds børs , så skal man betale gebyr til amino for et klik ... det kan hurtigt blive et dyrt klik :-(

Den med til evig tid tror jeg simpelthen ikke holder i en retssal, uanset om det så er en advokat der har formuleret det  

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ib:

Det betyder at man kan have kontaktet sælger på f.eks sitetrader.dk og samtidigt har en bruger konto på amino virksomheds børs , så skal man betale gebyr til amino for et klik ... det kan hurtigt blive et dyrt klik :-(

Den med til evig tid tror jeg simpelthen ikke holder i en retssal, uanset om det så er en advokat der har formuleret det

Enig. 

Jeg har det personligt sådan, at hvis man skal hive kunderne i retten for at bevise at man har ret til at opkræve dem penge for en ydelse - hvor fedt er ens produkt så. 

Vi alle ved, at det er ikke derfor vi er tusindvis af danske iværksættere på dette forum. 

Let's change the world... To somewhere nice! :-)

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I Danmark er man uskyldig til det modsatte er bevist. Så bestrider brugeren en handel, er det op til Amino at påvise, at denne har handlet over Aminos platform. Så formodningsparagraffen pkt. 4.1 tolker jeg mere som en slags 'skræk og advarsel' uden egentlig hjemmel. 

Det er således med de juridiske briller fløjtende ligegyldigt om denne paragraf fremstår i betingelserne eller ej. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
Jeg har det personligt sådan, at hvis man skal hive kunderne i retten for at bevise at man har ret til at opkræve dem penge for en ydelse - hvor fedt er ens produkt så. 
Sådan har vi alle det - men nu vender den jo som om børsen skal trække alle i retten for at få ret-  og det er vel ikke tilfældet. Jeg synes der bliver tendens til shit_storm svar her

Jeg vil godt fastholde det er helt ok , at man som formidler skal have penge for formidling og eneste tvivl jeg kan have, er om det skal gælde forevigt - hvad det vel ikke skal, så en grænse - 2 år eller noget i den stil, fra en virksomhed bruger formidlingen var klog. At det er nu vender lidt omvendt er for mig ret søllle

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Jeg synes der bliver tendens til shit_storm svar her

Jeg er bestemt ikke ude i at prøve at starte nogen shit-storm :-) 

Men udfra hvordan denne forretningsmodel bliver præsenteret og modtaget, syntes jeg det er lidt imod hvad vi som "Aminoer" står for. 

Læste faktisk en spændende bog om hvordan man kan opbygge forretningsmodeller, som kunderne elsker. Men jeg kan jo tydeligt se at Martin allerede forstår dette - da han er en stor pratisere af netop denne "overlevere" attitude i Dinero-regi. Derfor undre det mig, at vi ser dette skud fra stammen fra ham. 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Jeg vil godt fastholde det er helt ok , at man som formidler skal have penge for formidling

Det er jo HELT misforstået! Ingen her i tråden mener, at Amino ikke må tjene penge på sine ydelser. Men jeg må danne enighed med Jannik Hansen, at føler man ikke, at man kan få ordentlig betaling for sine ydelser og føler sig snydt, må man se nærmere på sin forretningsmodel. Og her tror jeg ikke kringlede betingelser er løsningen. 

Amino kan måske udforme en mere transparent betalingsmodel med et fast honorar, som betales ved kontakt. Og så fjerne det egentlige "mæglersalær", da Amino jo ikke er mægler - men kun formidler. 

Jeg vil herunder anbefale en mere Agera-lignende platform, hvor man kan få en række tilbud om mæglerassistance vedr. virksomhedsoverdragelsen. 

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)