Hej Animo bekendskaber. Jeg har en forespørgsel jeg håber der er en/nogle der kan hjælpe mig med. Jeg har sammen med en kollega oprettet et firma som I/S 01.09.13 og det havde ophør d. 28.09.15. Det var et firma vi oprettede fordi vi syntes vi havde en god ide vi havde, og så tog vi navnet da det var ledigt. Og tænkte vi ville arbejde videre på det når vi fik tid. Dette fik vi dog aldrig og besluttede os for at lukke det ned indtil videre... Men problemet er at den mail vi fik tilknyttet ikke blev tjekket, og det var der vi fik påmindelser ang momsindberetning... Dvs Vi har et skyldigt beløb hos skat på ca 12.000,- nu bestående af manglende indberetninger samt gebyrer. "Fik først besked om det nu, da mit overskyende skat blev trukket til dette". Havde jeg fået beskeder eller gebyrer havde jeg selvfølgeligt reageret. Firmaet har som sagt ikke været aktivt, og derfor skulle det selvfølgeligt have været nul indberetninger. Men det blev ikke gjort.. Hvad kan i anbefale mig at gøre i denne situation, og har i en ide om hvad jeg kan forvente. "Betale det hele tilbage, eller har SKAT forståelse for sådanne bommerter"? Skriv endeligt hvis jeg skal uddybe noget for jer. Mvh Martin |
Få lavet nulindberetningerne hurtigst muligt.
I slipper ikke for at betale gebyrerne vedr. foreløbige fastsættelser.