Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glemt indberetning af moms siden 2013.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Animo bekendskaber.

Jeg har en forespørgsel jeg håber der er en/nogle der kan hjælpe mig med.

Jeg har sammen med en kollega oprettet et firma som I/S 01.09.13 og det havde ophør d. 28.09.15.

Det var et firma vi oprettede fordi vi syntes vi havde en god ide vi havde, og så tog vi navnet da det var ledigt. Og tænkte vi ville arbejde videre på det når vi fik tid. Dette fik vi dog aldrig og besluttede os for at lukke det ned indtil videre...

Men problemet er at den mail vi fik tilknyttet ikke blev tjekket, og det var der vi fik påmindelser ang momsindberetning... Dvs Vi har et skyldigt beløb hos skat på ca 12.000,- nu bestående af manglende indberetninger samt gebyrer. "Fik først besked om det nu, da mit overskyende skat blev trukket til dette". Havde jeg fået beskeder eller gebyrer havde jeg selvfølgeligt reageret.

Firmaet har som sagt ikke været aktivt, og derfor skulle det selvfølgeligt have været nul indberetninger. Men det blev ikke gjort..

Hvad kan i anbefale mig at gøre i denne situation, og har i en ide om hvad jeg kan forvente. "Betale det hele tilbage, eller har SKAT forståelse for sådanne bommerter"?

Skriv endeligt hvis jeg skal uddybe noget for jer.

Mvh

Martin

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 10:13

Få lavet nulindberetningerne hurtigst muligt.

I slipper ikke for at betale gebyrerne vedr. foreløbige fastsættelser.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 10:54

Øv. Det er sgu surt.

Som Thomas også siger, er der ikke så meget at gøre, end at få lavet 0-indberetninger med det samme.

Der er desværre no mercy når vi har med SKAT at gøre. Det kan være i kan få¨lavet en afdragsordning af en eller anden art, men prøv at spørg :-)

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11

Ja - normalt absolut ingen mulighed for tilgivelse normalt men I skal jo dele beløbet mellem jer i to I/S holdere i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:10

Enig i alle. Når gælden er ca. 12.000, og I ingen aktivitet har haft, tyder det på, at momsen undervejs har været ansat, og at I så ikke skal betale alt dette tilbage. Det vil "kun" være renter og gebyrer. Jeg er i øvrigt sikker på, at Skat vil være jer behjælpelige med en oversigt. Skat er ikke et uhyre (lissom hende derhjemme), men til at snakke med - især, når man selv henvender sig og lader som om man er brødbetynget. På med hatten og se at få det overstået.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:24

gebyrene i sig selv vil være 6.400 + renter osv - så det er hoveddelen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)