Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP...er total lost...lukning af firma!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer....

Som overskriften indikere, er jeg total lost, og har hårdt brug for hjælp....nuuu Wink jeg er virkelig på glat is, og har ikke meget forstand på alt det her....(har ikke været min opgave i firmaet, men det er det så nu)

Jeg har et I/S firma, der skal lukkes, og derefter starter jeg op igen, men som enkeltmandsfirma.  Mit spørgsmål er: I hvilken rækkefølge skal jeg gøre hvad?? ER virkelig forvirret...Hmm

Det gamle skal jo lukkes ned, det nye skal startes op, noget regnskab skal færdiggøres, noget nyt startes op... et cvr skal slettes, et nyt skal bruges.... hvornår skal banken vide at firmakontoen pludselig skal bruges til et helt andet firma? det  samme gælder regnskabet Billy....?

Og hvad er der mere?...har sikkert kun nævnt halvdelen af alt det der skal gøres....

Håber nogen kan hjælpe.... på forhånd tak Smile Vh Louise

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:55

Når du har et  I/S, så er det vel et firma, du har drevet sammen med én eller flere kompagnoner? Og uden at kunne give dig svar på dine spørgsmål, så tillad mig at spørge om hvorvidt virksomheden skylder skat og/eller andre kreditorer penge? For dersom det er et I/S, så er der jo som bekendt personlig og solidarisk hæftelse for virksomhedens forpligtelser. Læs evt. mere her om "Lukning af I/S"

PS: 

Måske du også kan få svar på nogle af dine spørgsmål her: 

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 22:35

Vi skylder heldigvis ingen kreditore, regnskabet er ikke gjort op endnu, så ved ikke om vi skylder skat lidt, men det vil jo fremgå af slutregnskabet, og den del har jeg vist styr på Wink

tjekker lige link

Tak.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)