Hej med jer.... Som overskriften indikere, er jeg total lost, og har hårdt brug for hjælp....nuuu Jeg har et I/S firma, der skal lukkes, og derefter starter jeg op igen, men som enkeltmandsfirma. Mit spørgsmål er: I hvilken rækkefølge skal jeg gøre hvad?? ER virkelig forvirret... Det gamle skal jo lukkes ned, det nye skal startes op, noget regnskab skal færdiggøres, noget nyt startes op... et cvr skal slettes, et nyt skal bruges.... hvornår skal banken vide at firmakontoen pludselig skal bruges til et helt andet firma? det samme gælder regnskabet Billy....? Og hvad er der mere?...har sikkert kun nævnt halvdelen af alt det der skal gøres.... Håber nogen kan hjælpe.... på forhånd tak |
Når du har et I/S, så er det vel et firma, du har drevet sammen med én eller flere kompagnoner? Og uden at kunne give dig svar på dine spørgsmål, så tillad mig at spørge om hvorvidt virksomheden skylder skat og/eller andre kreditorer penge? For dersom det er et I/S, så er der jo som bekendt personlig og solidarisk hæftelse for virksomhedens forpligtelser. Læs evt. mere her om "Lukning af I/S"
PS:
Måske du også kan få svar på nogle af dine spørgsmål her: