Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP, min forsendelse er blevet taget i tolden

Side 5 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg skal bare lige forstå det korrekt, så jeres råd er at jeg kontakter LV,s advokater, før jeg får en skrivelse, eller hvordan?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12963
Skrevet kl. 07:42

Claus Pedersen:
Dog kan du smide lorten videre til den danske shop der solgte dig varene, hvis de ikke har oplyst at produkterne kunne være "Fake"

Du har da virkelig ikke fulgt med i sagen, når du kommer med sådan nogen vrøvl.

Fra Herlev
Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 62
Fra  Asendia by La Poste and Swiss Post Skrevet kl. 10:56
Fra Danmark
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:38
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Hej Thimsen :) 

Har været ude for fuldstændige det samme som dig så du skal slet ikke være bekymret på nogen måder og lad VÆRE med at høre på alle de amatøre der mener at du skyld i noget, fatter virkelige ikke hvor uviden folk herinde nogle gange kan være istedet for at hjælpe dig så prøver de at lukke lort ud. Men tilbage til sagen alle din vare bliver taget og brændt og så skal du betale omkring 1800 eller 2000 kroner for det så sker der ikke mere ud af den sag. 

Så hvis jeg var dig så ville jeg ikke være bekymret overhovedet men du kommer til at miste din ting plus nogen penge 

have en god dag

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Djdesigner:

Hej Thimsen :) 

Har været ude for fuldstændige det samme som dig så du skal slet ikke være bekymret på nogen måder og lad VÆRE med at høre på alle de amatøre der mener at du skyld i noget, fatter virkelige ikke hvor uviden folk herinde nogle gange kan være istedet for at hjælpe dig så prøver de at lukke lort ud. Men tilbage til sagen alle din vare bliver taget og brændt og så skal du betale omkring 1800 eller 2000 kroner for det så sker der ikke mere ud af den sag. 

Så hvis jeg var dig så ville jeg ikke være bekymret overhovedet men du kommer til at miste din ting plus nogen penge 

have en god dag

Jeg tvivler på, at LVs advokater vil lade denne sag gå for 1800-2000 kr, det dækker knap nok omkostningerne til destruktion...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:48

Djdesigner:

Det er kun omkostninger af destruktion der blive krævet og ikke andet så jo han kan sagtens tag lidt på sagen uden tvivel

Det du henviser til, det er sager, hvor private personer importerer f.eks 1-2 stk, jævnfør Rolex dommen.

Her er der tale om 50 stk, det vil du ALDRIG kunne forsvare er til privatbrug, og så kan du altså risikere at skulle betale 50 stk x 3.500 kr i vejl pris = 175.000 kr + sagsomkostninger + omkostninger til opbevaring og destruktion + evt godtgørelse.

Så hvis der er nogen her, som rådgiver uden at være inde i reglerne, så er det tydeligvis dig. Ligeledes er der henvist til en tidligere dom, hvor LV vandt, så jeg tvivler på, de bare accepterer, at trådstarter betaler destruktionsomkostningerne....

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

arguins:

Denne tråd er et godt eksempel på hvor galt der kan skydes ved siden af, når "rådgivere" går i gang med dommedagsprofetier eller det modsatte, baseret på en mavefornemmelse, hellere end fakta.

Fashion-Seller er nok den der, efter min opfattelse, er tættest på et brugbart svar, omend de nævnte tal for erstatningen kan forekomme en anelse høje. Et er hvad LV kan fremkomme med af krav, noget andet er hvad de kan forventes at få medhold i ved en eventuel retssag.

Hvad viser domstolspraksis? Får de medhold i deres oprindelige krav, eller hvor ligger niveauet når der sker domfældelse?

Dette er ikke et område hvor jeg har voldsomt meget erfaring, men en hurtig søgning efter en domsafgørelse viste, et tilfælde hvor der bestemt ikke blev givet erstatning på 100% af salgsværdien af de originale produkter, men en erstatning på omkring 25% av værdien, fastlagt på basis af LV's egen licens % når de lægger navn til varer.

Hvad siger Fashion Seller? I denne tråd (og i andre) har jeg fået indtryk af at du har en viden udover vores niveau. Har du kendskab til domstolspraksis i disse sager?

De fleste af sådanne sager kommer aldrig for retten, jeg vil faktisk tro, at det er promiller, som ender i retten. 

Derfor er retspraksis også meget uigennemskuelig. Der er ikke en rød tråd i de mange domme, som virker til at tage hensyn til flere punkter, så som mængde, om krænkeren BURDE have vidst, at det var falske varer, krænkerens økonomi osv.

Loven siger, at brandet har ret til erstatning for den uberettigede fortjeneste og tab, som de måtte have lidt. I denne sag er det 175.000 kr, sådan cirkus. Realistisk dom er vel det halve vil jeg tro. 

Men dertil kommer egne sagsomkostninger, forven 50-100.000 kr, sagsomkostningerne for sagen, forvendt ca 40-50.000 kr, omkostningerne til destruktion osv.

Så det bedste man kan gøre, er at være hurtig og løsningsorienteret, så er min erfaring, at man kan slippe med 20-50.000 kr alt efter mængde, mærke osv. Men det er alligevel også en sjat penge, men det gælder bare om, at få sagen lukket, alt andet taler kun i mærkets og advokaternes favør...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tambou.dk:

Slå koldt vand i blodet!

Meddel Post Danmark at du ikke kender til forsendelsen, så er Post Danmark forpligtet til at sende pakken retur eller destruere den. LV kan ikke bruge dit navn fra forsendelsen, da du har nægtet. Og du skal også nægte hvis du får en henvendelse fra LV.

Ingen kan uden en kendelse se din konto og en politisag bliver det aldrig.

Nægt alt du ved, modparten ikke kan bevise - så hører du aldrig mere.

God ide, især når mærkerne går videre med sagen, så har man slet ikke et forklaringsproblem, hvis/når du bliver tvunget til at vise kontoudskrifter mm...

Med den taktik gør du blot det hele meget dyre og mere besværligt. Og du gør en forligsløsning endnu mere kompliceret...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PashminaWear:

Fashion-Seller:
God ide, især når mærkerne går videre med sagen, så har man slet ikke et forklaringsproblem, hvis/når du bliver tvunget til at vise kontoudskrifter mm...
Som part i sagen er man ikke tvunget til hverken at give forklaring eller modbevise modpartens påstand. Det er alene LV som skal kunne sandsynligøre deres påstand. De kan ikke aftvinge sagsøgte til at fremlægge dokumenter. Det er nok også tvivlsomt at dem som har solgt solbrillerne vil samarbejde.

Har man rent mel i posen er det jo bare med at lægge alt frem, men har man ikke, kan en af mulighederne vel godt være bare at benægte.  Det er dog sværere at lyve i en retssag end man tror. Hvad der er moralsk rigtigt og forkert er en helt anden sag.

Som importør er det dig, som har ansvaret og bevisbyrden... Så at nægte alt er direkte dumt!

Så vil dommeren evt sandsynliggøre, hvad der er sket, og en dommer er ikke dum, de har haft de her sager tusindevis af gange, dvs dommeren kan godt regne ud, at trådstarter har købt 50 Louis Vuitton solbriller, ellers ville de ikke blive sendt til trådstarter. Og er der en faktura i pakken, så er trådstarter totalt på den, hvis han/hun nægter... 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 13:26

Både & og.

Nægtes en part adspurgte provokationer kan dommeren nemt få den opfattelse, at der forsøges at skjules noget.

Side 5 ud af 7 (66 indlæg)