fint med ro på - men det er nu faktisk en række kompetente svar og ja- mange mærkevare producenter - herunder LV stiller faktisk store erstatningskrav. Tallet som er nævnt af et par på ca 2000 kr (butikspris LV solbrille) per par - er ikke voldsomt usædvanligt. Jeg er enig i ro på, da der ikke er andet at gøre end at afvente - Der kommer desværre formentlig et krav når told har givet LV besked om et parti på 50 kopi solbriller - det ville være mere usædvanligt at LV sagde skidt med det eller bare bad om 1000 kr. Det kloge er at vente - se hvad kravet er. Hvis det er stort, ringe til den advokat det normalt vil komme fra (LV og tilsvarende vil generelt altid bare lade advokat stille kravet) og forklare uvidenhed og ungdom og enkelt tilfælde. Her lidt case materiale http://www.stoppiratkopiering.dk/cases/toldmyndighedernes-kontrol/case-postpakker-med-tasker-og-punge-tilbageholdt-af-skat.aspx med et antal og pris der ligner lidt og en række andre eksempler - taget fra stop piratkopiering som i sagens natur næppe medtager de tilfælde hvor der ikke falder dom Jeg synes derfor de svar der har været givet på et konkret spørgsmål er korrekte nok ud fra kendt praksis - og de store modehuses reaktioner, men ja - det kan da være de vælger at lade nåde gå for ret i dette fald - alt er muligt vh John Hannover |
Cookie - John Hannover:fint med ro på - men det er nu faktisk en række kompetente svar og ja- mange mærkevare producenter - herunder LV stiller faktisk store erstatningskrav. Tallet som er nævnt af et par på ca 2000 kr (butikspris LV solbrille) per par - er ikke voldsomt usædvanligt.
Jeg er enig i ro på, da der ikke er andet at gøre end at afvente - Der kommer desværre formentlig et krav når told har givet LV besked om et parti på 50 kopi solbriller - det ville være mere usædvanligt at LV sagde skidt med det eller bare bad om 1000 kr. Det kloge er at vente - se hvad kravet er. Hvis det er stort, ringe til den advokat det normalt vil komme fra (LV og tilsvarende vil generelt altid bare lade advokat stille kravet) og forklare uvidenhed og ungdom og enkelt tilfælde.
Er de ikke til at stikke i og lægger an til retssag, så kontaktes egen advokat, der må afgøre om kravet ligner et man vil tabe i retten og foreslå videre vej frem. At køre den selv i en småsag - hvis den mulighed foreligger, vil jeg ikke turde råde til.Her lidt case materiale http://www.stoppiratkopiering.dk/cases/toldmyndighedernes-kontrol/case-postpakker-med-tasker-og-punge-tilbageholdt-af-skat.aspx med et antal og pris der ligner lidt
og en række andre eksempler - taget fra stop piratkopiering som i sagens natur næppe medtager de tilfælde hvor der ikke falder dom
men lægges der sag an - og der ikke er tvivl om at varen er kopi - og man burde have være klar over det - så falder der i dag i praksis (specielt efter rolex dommen) normalt den erstatningsgivende dom - lidt nede i linket findes en ref til en række cases http://www.stoppiratkopiering.dk/cases/toldmyndighedernes-kontrol/case-skat-tilbageholdt-6-jakker-indfoert-i-postpakke-fra-kina.aspx
Jeg synes derfor de svar der har været givet på et konkret spørgsmål er korrekte nok ud fra kendt praksis - og de store modehuses reaktioner, men ja - det kan da være de vælger at lade nåde gå for ret i dette fald - alt er muligt
vh John Hannover
Til info, så er det LVs advokater, som anlægger en evt sag, og de vælger med 100% sikkerhed ikke en småsag, da der er begrænsninger på f.eks sagsomkostninger mm.
Desuden egner sådan en sag sig ikke til småprocessagerne...
Derudover kan det godt være billigere at betale f.eks 40.000 kr, end at få en advokat ind over, da han/hun måske kan få kravet ned i 30.000 kr, men det skal vedkommende måske have 10-15.000 kr for at forhandle. Så ender det samlede tab med at blive væsentlig højere, end hvis man selv finder en løsning med Louis Vuittons advokater...