Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP, min forsendelse er blevet taget i tolden

Side 2 ud af 11 (102 indlæg)
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Thimsen:
det har bare aldrig været min intention, jeg så det bare som et godt køb,
Et køb der var for godt til at være sandt - og - det var det så heller ikke.

Trist at du ikke gennemskuer sådan noget for inden - det kommer nok desværre til at koste dig penge. - Søg lidt på nettet og se om du kan finde lignende sager som din og se om du kan lære noget af dem og måske gå bodsgang inden det bliver den helt store sag -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Thimsen

lad os lige høre om du er over 18 år.

For nu af sige det på godt dansk, så er du virkelig på skidderen, for din handling er helt klar kriminel -normalt begavet personer vil nok kunne regne ud af der ikke sælges Louis Vuitton solbriller til 76 DKK pr. par.  Det største problem er at du har købt et kvantum af biller som på ingen måde kan betegnes " til eget forbrug"  ergo vil man anset det for ulovligt import med videresalg for øje,  hvilket skaffes meget hårdt. 

I første omgang vil du formodentlig modtage et erstatningskrav (formodentligt meget højt) fra Louis Vuittoins advokat, betaler du ikke vil du blive sendt i retten og dømt til at betale. 

Når du modtager erstatningskravet vil jeg anbefale dig at du kontakter en advokat og drøfter sagen inden du foretager dig yderlige.

http://www.strafferetsadvokaterne.dk/piratkopiering/

 

 

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Jamen, måske er det en lille fordel for dig, at du ikke er erhvervsdrivende.

Det tror jeg ikke du skal regne med. De værste kopivaresælgere har heller ikke en officiel forretning.

---

Om din intention var at sælge eller give solbrillerne væk har næppe betydning.

Og 50 stk. vil aldrig kunne forsvares som værende til eget brug.

Du må afvente Louis Vuitton´s udspil. Hvis du modtager et krav, kan du prøve at indgå et forlig, som ligger inden for din økonomiske formåen.

Men jeg tror du skal være meget heldig, hvis du slipper med skrækken.

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

ÉT nej du kommer højest sandsynligt IKKE i retten som første prioritet. Du modtager sikkert bare et erstatningskrav.

TO det komisk at du havde tænkt dig at vidersælge high-end solbriller og snyde andre mennesker,
også selv bliver taget i røven :)

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for svar!

Men ved du så hvad proceduren er nu? Altså skal jeg til forhør, eller hvordan er det med det? Altså tænker bare, at jeg håber da at de laver noget baggrunds tjek på mig, før de "bare" slænger en straf efter mig.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Slettet

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Thimsen:
Altså skal jeg til forhør, eller hvordan er det med det?

Det har Ravn svaret helt klart på herover. Du vil få et brev fra deres advokat hvor de vil rette et krav mod dig. Du bør på det tidspunkt koble en advokat på selv, så du får svaret dem på den bedste måde. Ja, og så kører sagen jo der fra.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

To problemer. Din import vil givet blive set som erhverv med 50 stk ens briller og det havde krævet importregistrering - dermed er selv brillerne formentlig tabt men det er jo ligemeget her hvor det så er kopier. 
LV kommer formentlig med et simpelt krav til dig - uden forhør eller andet. Det kan være højt formentlig , da de kæmper med kopivarer og vil sætte eksempler
Kravet kan dog ikke bare sættes helt som de vil, så du kan enten acceptere og betale eller bedre, forhandle og forklare og se om du kan få prisen ned - eller nægte at betale, og så skal du i retten hvor der bliver et forhør, LV skal begrunde kravstørrelsen og du skal forklare dig, og så afgør retten sagen.

Du vil ud over kravet fra LV efter rettens afgørelse så også få risiko for omkostninger til advokat, retsgebyr for dig selv, og får LV medhold, for LV siden - så tal med en advokat når du kender kravet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er så ked af det, skal jeg lige starte med at sige, men det ændre jo intet. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke tænkte mig om? Jeg sad seriøst bare og så på de her fede solbriller, til den billige pris, og tænkte det er sku da et godt køb! Jeg kender ikke noget særlig til mærket Louis Vuitton, og har først fundet ud af nu, hvor stort et mærke det egentlig er. Jeg kommer i trance miljøet, som er musik præget, hvor vi tit tager på festivaller, og skal på en festival her i juli, der er vi et helt "hold" som skal afsted, og der havde jeg tænkt mig at give alle et par. Plus mine nærmeste og søskende skulle ha nogle. Det har virkelig aldrig været min mening at skulle sælge dem. Jeg troede seriøst bare keg havde gjort et godt kup. Men ved du om det er 100% at de ligger sag n mod mig? Eller kan jeg også være heldig at de henligger sagen, og "bare" destruere dem, og giver mig en lærestreg? Det er virkelig noget rod jeg har rodet mig id i her, havde slet ikke tænkt at det kunne komme så langt.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen kan fortælle dig om det er 100% sikkert om de ligger sag an.

Sandsynligheden for et økonomisk krav er tilstede. Men afvent nu om du modtager et brev fra dem - andet kan du ikke gøre lige nu.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Side 2 ud af 11 (102 indlæg)