Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med revisor

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Eventyrridderne Skrevet kl. 11:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære kloge Amino'er. 
Jeg har brug for at høre om jeres erfaringer med firmaet Accoountman? 

Er Accountman svindel?  
Jeg brugte sidste år Agera til at få fat på en ny revisor.  Agera anbefalede mig 3 revisorer. 
Jeg valgte Accountman (Stig Jakobsen) da han var tættest på hvor Eventyrridderne har kontor) 
Stig virkede ved første møde ganske sød og sympatisk. 
Han fik de nødvendige papirer, adgang til Dinero, Skat.dk osv.  og skulle have aconto betaling på forskud, for at lave Eventyrriddernes årsregnskab for 2014. 
(ja - 2014, som vi i forvejen var bagud med) 

Stig lovede at ville gå i gang med det samme.  Spurgte til enkelte opklarende oplysninger. 
Men siden efteråret 2015 har jeg INTET hørt fra ham. 

Han svarer ikke telefonopkald, mails eller landet.   Jeg har skrevet fra flere forskellige mail-adresser. 
Jeg har bedt om enten A) at få årsregnskabet, eller B) Få betalingen retur. 

De seneste 4-5 måneder har der været en telefonservice på. En ekstern service.  Søde telefondamer, som siger at Stig sidder i møde, men straks vil ringe tilbage. 
men - INTET SKER. 

Jeg har været mere og mere streng, direkte og brokkende over for de her søde telefondamer, som intet kender til at Stig skulle være vanskelig af få fat på. 
Nu spekulerer jeg på om det hele monstro er et stort svindelnummer i samarbejde mellem Agera, Accountman og Telefonservicen. 

Er der andre der har ligende erfaringer med Accountman eller Agera? 
At I betaler forud, og så ryger alt kontakt?  

Og - i så fald, er der nogen der ved hvad vi kan gøre ved det? 


Med venlig hilsen Daniel Benjamin. // Eventyrridderne. 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du prøvet at køre forbi adressen?

PS At du så insinuere at Agera, Accountman og Telefonservicen - er i ledtog - arghgh... tror du de laver Rollespil? Agera fornidler og Telefonservicen er som de hedder en Telefonservice - det grænser jo til paranoia når du skriver sådan noget -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel Benjamin Clausen:

Og - i så fald, er der nogen der ved hvad vi kan gøre ved det? 

Du hænger em navngiven person/virksomhed ud, ikke så god stil (bare min mening) Du kunne have omtalt som "revisoren", "bogholderen" eller lign.

 

Det er selvfølgelig virkelig træls, at tro man har en aftale men så i virkeligheden ikke har. Hvis du har forudbetalt for et stykke arbejde som ikke er blevet udført i henhold til aftale, så må du jo forfølge kravet med de muligheder som er (inkasso eller retlig inddrivelse på egen hånd)

Jeg ved ikke om Agera vil hjælpe eller bare skubber aben videre, men du kunne jo prøve at rette henvendelse til dem og høre hvad de foreslår.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person
Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 67
Fra  Starsø Bogføring ApS Skrevet kl. 12:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel.

Som Brian allerede har påpeget, så er der en grund til den manglende betaling og kontakt - desværre :(


Men udover det - når nu det er kommet igennem Agera - så synes jeg stadig du burde tage kontakt til din rådgiver derinde fra, og fortælle dem om lige netop denne sag. De vil helt sikkert også gerne vide hvilke slags kunder de har og ikke har og på den måde forbedre dette, så ikke der sidder endnu en derude som kan "snyde" andre. 

Umiddelbart har Agera solgt sig godt til mig, men jeg har endnu ikke takket ja, da jeg godt kan se nogle faldgrupper i lige netop denne form for virksomhed. Men hvis du spørger om jeg tror de er troværdige? Så ja, og jeg ville helt sikkert anbefale dem til andre. Jeg er bare selv meget forsigtig inden jeg betaler for noget jeg muligvis kan skaffe selv :)

God weekend! :)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:
Et hurtigt opslag på cvr.dk burde give dig en fin indikation af hvad der er galt

Lige mine ord.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Daniel Benjamin Clausen:
Nu spekulerer jeg på om det hele monstro er et stort svindelnummer i samarbejde mellem Agera, Accountman og Telefonservicen

En god læare af denne tråd og opfordring er at bruge muligheden for - helt gratis - at bruge CVR's mulighed for at få automatiske opdateringer per mail når der sker ændringer i en kunde. leverandørers forhold mv. Hvis du have gjort det ville du have været advaret for 3 måneder siden.

Følg alle de personer som betyder noget for din virksomhed og så du har mulighed for at være på forkant. 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Eventyrridderne Skrevet kl. 13:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh...  Doh!     
Ja okay.   Røde øre. 

Jeg havde ikke tænkt på at bruge CVR til at søge oplysninger om firmaet.  
Dét forklarer jo en hel del.  MEN - det forklar dog stadigvæk ikke hvorfor at telefondamerne fra Vestegnens regnskabservice (Det var dét de hed) blev VED og VED med at sige at Stig var i møde, men at han ville ringe tilbage hurtigst muligt.  Den del af det hele syntes jeg nu stadigvæk er svindel-agtigt. 
I stedet for bare at come clean, og sige det som der er: 
"Vi er gået konkurs, du har formentlig tabt dine penge, og du får ikke noget regnskab
Så havde jeg i det mindste haft noget at forholde mig til og kunne have søgt en ny revisor

*suk*  Nu har jeg spildt kostbar tid, og får formentlig flere rykkergebyrer fra SKAT.  

Nuvel - tusind tak for tippet. 
- og så vidt jeg har forstået - så har Agra ikke direkte noget med de enkelte firmaer at gøre? vel? 
Dvs - at man kan godt søge en ny revisor igennem dem?  Eller bør jeg holde mig fra det? 


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Benjamin Clausen:
Vestegnens regnskabservice

Det firma er så ikke gået konkurs - så spørgsmålet er hvilket firma som du har indgået en aftale med? 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Eventyrridderne Skrevet kl. 13:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Det firma er så ikke gået konkurs - så spørgsmålet er hvilket firma som du har indgået en aftale med? 

Det har jeg med Accountman. Desværre.   Men det er Vestegnens regnskabsservice som tager telefonen når man ringer til Accountman. 
Altid med beskeden "Stig er lige i møde - skal vi bede ham om at ringe til dig?"   

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)