Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan en 15-årig blive rejsearrangør?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-folk ;)

Jeg er en pige på 14 år. Jeg fylder dog 15 till september. Jeg kunne godt tænke mig min egen lille virksomhed, men jeg kender ikke helt reglerne inde for det. 

Må jeg f.eks. gerne lave en hjemmeside, og igennem den hjælpe folk med at planlægge deres næste rejse? 

Jeg har nemlig en "lille" hobby inde for det med at planlægge rejser. Jeg sidder tit, og planlægger rejser bare fordi, at jeg simpelt elsker det, så det kan vel lige så godt komme nogen til gode, og jeg kan få lidt penge ind på kontoen.

Planen var, at folk skal kunne kontakte mig på email eller mobil og give mig nogle oplysninger, som jeg kan arbejde ud fra og planlægge en ferie. Eller dvs. ligge en plan med et budget, som de kan bruge. Finde hoteller osv. der passer til deres behov. Meningen er også, at det kommer til at være rimeligt billigt for dem (både at jeg ikke tager meget for det, og at jeg vil finde noget billigt men godt) at søge hjælp hos mig, i stedet for de store rejsebureau som kun giver tips, når man nærmest allerede har skrevet under på, at de får æren af at finde en dyr rejse til den lille kernefamilie.  

Ved ikke om idéen overhovedet kan fungere. Hvad tænker I? 

Hvis idéen kan bruges, har jeg tænkt på navnet "Ambulo" som er et latinsk ord, der symboliserer at flytte sig fra det ene sted til det andet altså det at rejse. 

Kh. Trine

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er yderst vanskeligt for en 15-årig at blive momsregistreret. Og der kan ikke laves aftaler med banker og betalingsløsninger, hvis man ikke er 18.

Så vidt jeg ved, er der ret store krav til rejsebuerauer/rejsearrangører om sikkerhedsstillelser, forsikringer osv.

Så en decideret forretning med at blive rejsearrangør i din unge alder lyder som en opgave, der er meget tung at løfte.

Har du slet ikke mulighed for at jobbe lidt hos et eksisterende rejsebureau? Jeg er normalt ikke tilhænger af at man arbejder et sted for at "spionere" til sin egen karriere, men du er jo efter dit eget udsagn heller ikke interesseret i at starte et ganske almindeligt rejsebureau, som dem, der allerede eksisterer.

Men så kunne du da arbejde med det, der interesserer dig og prøve dine evner af uden at risikere noget selv. OG tjene penge til at starte op for, når du fylder 18.

Kunne der være ide i at starte med at lave en rejseblog?

Jeg tror lige, jeg ændrer din overskrift til noget mere sigende.

Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar :)

Der er desværre ikke nogle rejsebureauer i nærheden af min by. 

Korrekt jeg er ikke interesseret i at skulle til at have et rejsebureau, jeg ønsker egentlig bare at hjælpe folk til en billig rejse, fordi at det er noget, jeg er god til.

-En rejseblog? Hvordan skal jeg forstå det?

Fra København SV
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Fra  Bjerrum Ahlefeldt Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som Birte også skriver vil det at starte et rejsebureau være en stor mundfuld, især grundet din unge alder. Det betyder dog ikke at du ikke kan komme igang med at tjene lidt penge på din interesse i ferie, ferieplanlægning og lignende. 

En blog er et godt sted at starte, da det er relativt nemt at komme igang. Du kan sætte en hjemmeside op hvor du med flotte billeder og beskrivende tekst, planlægger rejser med alt fra fly og hotel til seværdigheder og restauranter, som folk kan blive inspireret af. I dine artikler linker du så til for eksempel Momondo når du anbefaler flyrejser eller hoteller, og tjener igennem deres affiliate program en kommision, hvis dine læsere beslutter sig for at bestille en rejse.

Denne fremgangsmåde kaldes Affiliate Marketing, hvis du vil læse mere om det. Tjek for eksempel Momondos ud her: http://www.momondo.dk/content/programmes/affiliate/

På den her måde får du noget erfaring inden for branchen, samtidig med at du kan spare op til måske at starte et rejsebureau i fremtiden. 

Held og lykke med det!

Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Mange tak for dit svar. Det er det, jeg gør så :) 

Fra København SV
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Fra  Bjerrum Ahlefeldt Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

TrineQ:

Okay. Mange tak for dit svar. Det er det, jeg gør så :) 

God idé, det er altid godt bare at komme igang med noget :-) Sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Bjerrum:
I dine artikler linker du så til for eksempel Momondo når du anbefaler flyrejser eller hoteller, og tjener igennem deres affiliate program en kommision, hvis dine læsere beslutter sig for at bestille en rejse.
 

Kan man virkelig indgå aftaler om det, når man er 14 år ?

Nå for at svare på mit eget spg. :)   Nej det kan du ikke - men du kan få dine forældre til at give deres samtykke;

If the affiliate is a natural person, he should be at least 18 years of age. If the affiliate has not yet reached the age of 18, one parent should consent to his/her subscription to TradeTracker's Affiliate Program. The subscription of an affiliate younger than 18 years without parental consent will be void or voidable. "

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest fedt, at du har lyst til at starte noget, og brænder for et emne!

Jeg vil foreslå at du laver en hjemmeside, hvor du foreslår nogle ture, lidt som du ville gøre hvis du havde en kunde der kom til dig og bestilte en rejseplanlægning. 

Lad os sige at du har en rejseplan for Californien, så kan du lave en plan for hvilken rute man kan køre, hvilke seværdigheder man bør se, anbefalede hoteller, flybilletter og billeje, nationalparker, storbyer etc. Og så laver du en tilsvarende for Rom, og en tilsvarende for Paris, Barcelona etc. Med tiden har du en masse standard rejseplaner for populære destinationer. 

Hvis din side bliver populær nok, skal folk nok selv henvende sig for at få rejseråd, og så kan du langsomt begynde at overveje hvordan du kan tage betaling for det. 

Jeg mener altså at du først skal forære en masse væk for at gøre din side populær, og for at give dig noget troværdighed som kompetent og erfaren rejserådgiver, og derefter kan du begynde at implementere betalte ydelser. Jeg tror at det er vanskelig at gå den anden vej. Der findes tusindvis af hjemmesider om rejser, så du er i forvejen ude og konkurrere mod noget der er gratis.

Jeg synes at Rene Frederiksens USA rejsehjemmeside er rigtig god, og han får masser af spørgsmål om rejser. Kig evt. på hans hjemmeside, måske der kan være noget inspiration for dig. http://www.renefrederiksen.dk 

Held og lykke!

Fra København SV
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Fra  Bjerrum Ahlefeldt Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt spottet, Jesper. Terms som disse varierer selvfølgelig fra affiliate program til affiliate program, men skatte-/retsmæssigt burde det ikke være noget problem, så længe der ikke omsættes for mere end 50.000 årligt, og indtjeningen bliver selvangivet.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)