Jeg søger en Statsautoriseret revisor som kan være behjælpelig med at godkende års regnskabet. Vi har en som sidder og ordner ALT, så det vi skal bruge er en ekstern som "bare" skal kigge det igennem om alt er som det skal være og godkende og skrive under. Vi er en lille virksomhed som har været i gang i ca. 2 års tid. Vi har indtil dags dato omsat for ca. 150.000 kr. i 2016 så vi forventer i år at overstige de 300.000 kr. hvor vi hele år 2015 omsatte for 128.000 så vi er i stigene vækst. Yder mere har vi betalt moms inden for EU (Vores leverandør ville ikke trække det fra) og vi kan ikke finde ud af hvordan man indberetter det til told og skat eller hvor, altså den rubrik for udenlansk moms som vi skal have tilbage, der har vi en lille sum penge som vi har tilgode, dem kunne vi selvfølgelig godt ønske os og det ville være en her og nu opgave. Vi søger også senere (gerne den samme) en revisor som kan være behjælpelig med at lave virksomheden om fra Enkelmandsvirksomhed til APS. Vi har en bogholder ( uddannet Statsautoriseret revisor) som vil gøre det hele klar med det vedkommende kan så det skulle gerne være lige til at gå til tænker, dertil skal vi have en til at se på/godkende om vi har værdi for de 50.000 kr. så vi kan omdanne virksomheden. Jeg er på ingen måde dygtig til regnskab eller det der minder om, så jeg håber det giver mening det jeg skriver. Vi har brug for en som kan give en pris. Altså, det kan max blive xxxx kr. så hellere en lidt for høj pris og man så kan blive posetiv overrakset over hvis det så bliver mindre.
Det lyder godt nok som overkill at gøre brug af en Statsautoriseret revisor, for sådan et lille regnskab - er du overhoved klar over hvad det vil koste dig? Er der nogen special grund til du mener opgaven kræver en stat aut. revisor?
Er det ikke dem som kan/skal afslutte og godkende et årsregnskab når man er over 300.000 kr.
Hvis der er tale om et enkeltmandfirma er der ikke noget krav om at du skal have en revisor. Jeg vil dog anbefale at du bruger en god registreret revisor som kan forstå omdannelses til et APS.
I øvrigt burde din bogholder da kunne lave dit regnskab færdigt.
Det kan vedkommende også sagtens uden problemer, det er mere en der skal se det igennem og skrive under. Vi har fået besked på at er det over 300.000 skal man have en til at underskrive regnskavet og det kan den her person en da det skal være en ekstern og vedkommende hos os "kun" sidder som regnskabs ass./bogholder.
Vi er ret stolte eftersom vi startede for kun 15.000 kr. og vi skylder ikke en krone væk.
Dæleme også godt klaret, tillykke med det :) Og det vil da alt andet lige være langt billigere at tage en "almindelig" revisor til at kigge jeres tal og slå lidt kruseduller.