Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udlejning af huse - privat eller virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

kære Amino,

jeg har et ønske om at starte op med køb af lejligheder / huse og herefter leje dem ud, for at skabe lidt passiv indkomst. Har i erfaringer eller råd til hvordan man gør det bedst? hvilke fordele / ulemper er der ved at gøre det gennem en virksomhed og privat. Hvad foretrækker / gør i, og hvorfor? 

Ville sætte stor pris på at nogle af jer med erfaring ville hjælpe en ung gut igang, med en forhåbentlig lang og succesfuld forretning.

vh.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 22:07

Hvis du er helt grøn på området, så kunne du måske starte med et sommerhus, det er typisk lettere at få belåning på plads. Banker/kreditforeninger ser ikke positivt på at du vil låne til en ekstra bolig som du endda vil leje ud og slet ikke hvis du ikke har erfaring indenfor området.

Jeg startede selv i 1999 og det er gået op og ned i de 17 år.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 22:18

Det kommer jo meget an på din finansiering. Jeg går umiddelbart ud fra du har kontanter så du bør gå ind i markedet når priserne er lave, i attraktive områder er det når renten er høj og kontantværdien lav. I yderområder kunne det være et dårligt sælgende område der får opløft i form af fornyelse af området eller nye arbejdspladser.

Jeg synes at have hørt tricket er at købe billigt, selv flytte ind i minimum 2 år og så leje det ud privat, når man så sælger med profit efter en årrække når renten falder igen, så er profitten ved salget skattefri. Men det er altså nok noget du lige skal have undersøgt lidt nærmere.

Man skal altså passe på på det marked. Jeg kan ikke lide at generalisere, men en del der ønsker at leje dine boliger er dårlige betalere der ikke altid står til ansvar for de skader de påfører din bolig. Det er jo ikke nogen super forretning hvis du lejer et hus ud i 2 år for 80000 og det så viser sig at dine trægulve skal udskiftes for din regning.

Men fordi renten er lav så kan en god betaler med arbejde tage et lån på 1mio i banken til 3000 plus afdrag inkl. ejendomskat, dvs. er prisen på dit lejemål over 3000 så falder interessen og den er sikkert væk over 5000. Så er du tvunget til at satse på at folk med svær økonomi vil prioritere deres bolig og dermed betaling til dig.

Du kunne måske vælge at satse på sommerhuse i nærheden af vand tæt på Tyskland, Fyn og Langeland er faktisk lidt overset og er der ikke færge til Tyskland fra Langeland? Nå det var bare en tanke...

Mvh

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)