Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kapitalindskud ivs

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 7. May 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvordan vil det se ud hvis to personer ejer det, hvad så med årsrapport og selskabsselvangivelse. Men man har vel lovpligt til en arbejdsskadeforsikring hvis man bare er ene mand i IVS?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40

jegeriværksætter:

Men hvordan vil det se ud hvis to personer ejer det, hvad så med årsrapport og selskabsselvangivelse. Men man har vel lovpligt til en arbejdsskadeforsikring hvis man bare er ene mand i IVS?

ja arbejdsskadeforsikring er lovpligtig også ved bare en ejer - den skal dække alle - ejer og evt andre ansatte
Selskabet skal lave momsindberetninger - årsrapport og selskabsselvangivelse - det har ikke med antal ejere at gøre - og samme med krav til erhvervskonto i bank

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. May 16
Skrevet kl. 20:01

yes.

https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=virksomhed&id=36280956&soeg=36280956

Hvis jeg nu går herind, så kan jeg se dette er en enkeltmandsvirksomhed, men ham der står fuldt ansvarlig deltager, det er ikke ham der egentlig fremstår som værende ejer i selskabet. Hvordan kan det være? Er det ulovligt på en måde. For det er en enkeltmandsvirksomhed, og i sådan en virksomhed kan man vel ej sælge anparter, og hvis man går hen og sælger anparter i et selskab så kommer det vel til at stå på virk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33

ja det er en enkeltmands og man kan ikke være mere end en enkelt i enkeltmands - så skal den lukkes og der skal stiftes et I/S i stedet (og han skal lave lukning korrekt og beskattes af evt goodwill og alle aktiver skal sælges over til det nye I/S eller ham selv

Samme mulighed for at stifte IVS hvor også alt skal sælges over med risiko for goodwill skat osv - Han bør finde revisor til det

Ja ejere af IVS vil fremgå af CVR.dk og de må gerne være under 18 - bare de ikke er i direktionen

vh John Hannover

Tilmeldt 7. May 16
Skrevet kl. 21:06

Jeg skrev lige til ham der stod som juridisk ejer. han skrev dette til mig: Det hele stod i min virksomhed. "Han fik sin løn i hans virksomhed som provision" 

Kan man godt det? Det vil sige ham den juridiske ejer giver løn til en anden virksomhed som provision? :P

Tilmeldt 7. May 16
Skrevet kl. 21:16

Han skrev dette

Tilmeldt 7. May 16
Skrevet kl. 21:16
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:20

ja hvis der er en aftale om at den anden virksomhed skal have sit arbejde betalt på den måde - men hvis skat så ser det som faktisk at være honorar eller løn ansættelse - så kan det give problem at fakturere fra et firma - helt specielt fra et selskab. 
Man må ikke bare aftale at det ikke er arbejde men skal følge regler om ren selvstændig virksomhed hvis man skal kunne det - f.eks fakturere lige præcis halvt overskud fra den anden osv. 

Jeg tør ikke komme det nærmere

Tilmeldt 7. May 16
Skrevet kl. 21:57

Ved du hvad det vil koste at lave en anpartskontrakt mellem en der er under 18 og en der er over 18

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:59

Jeg ville tro - ud over de allerede nævnte udgifter til lovpligtig arbejdsskade for begge + bank + regnskab - så vil oprettelse af en kontrakt kunne klares for 2-5.000 kr formentlig

vh John H

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)