Hej Amino, |
Lån ham dem privat. Så kan han selv indskyde dem i selskabet.
Hej Amino, |
Lån ham dem privat. Så kan han selv indskyde dem i selskabet. |
www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.
Kan han bare uden videre bare overføre dem til hans erhvervskonto? og dem får jeg bare igen uden at jeg skal gøre noget? dem overføre han bare fra erhvervs til privatkonto igen? |
kan jeg ikke bare overføre direkte til erhvervskontoen hvis vi har et lånedokument |
jo sagtens - bare ha et korrekt lånedokument det er så et lån og ikke en kapital forhøjelse - da selskabet jo får 100 kr og samtidigt skylder 100 kr - så selskabet er ikke rigere, men har fået likvider vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
jamen helt overset - det må han slet ikke - eller selskabet må slet ikke modtage det. Det ville vel sjovt nok ikke være forbudt for den under 18 at købe en anpart i stedet hvis han havde pengene klar - men nej gæld og lån og risiko for tab må en under 18 jo slet ikke påtage sig. Godt du er vågen Whiskey - tak for hjælp - still learning after all these years (paul simon omskrevet ) vh John H |
så man kan købe en anpart i et IVS? er der så alt muligt med forsikringer osv? eller kan man bare købe en andel |
for det første skal der jo være en direktør over 18 og så ja - så skal både denne direktør og den unge være omfattet af lovpligtig arbejdsskadeforsikring som vil koste noget med 2-4000 kr for to personer + der skal være erhvervskonto i bank - koster også ofte en del + nok ikke lettest hvis eneste ejer er under 18 og så skal der laves årsrapport og selskabsselvangivelse hvad mange behøver betalt hjælp til + måske til det daglige regnskab, momsindberetninger osv http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html gennemgår det mere vh John H |