Brug af konkurrenters navn og/eller produktnavn i Google Adwords
Tilmeldt 1. Jun 16
Majbrit Ørtz
Skrevet
01-06-2016 kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej
Er der nogen, der kan give mig et validt link til svar på, hvilke regler der gælder i forhold til at bruge konkurrenters navn og produktnavn som søgeord i Adwords?
På forhånd mange tak
Svar
Tilmeldt 5. Mar 06
Pythonrap
Skrevet
01-06-2016 kl. 10:37
Svar
Hej
Fandt denne: https://www.version2.dk/blog /brug-af-konkurrentens-navn-eller-varemaerke-i-google-adwords-48742
Svar
Tilmeldt 15. Jan 16
Kasper Bruun
Skrevet
01-06-2016 kl. 11:17
Svar
Hej Majbrit
Det kan siges ret kort, det må du ikke. Det vil efter omstændighederne være en overtrædelse af varemærkelovens § 4 hvis en gennemsnitlig bruger kunne blive vildført, og i hvert fald en overtrædelse af markedsføringslovens § 1 der omhandler god markedsføringsskik.
Svar
Tilmeldt 2. May 16
Hej Kasper,
Er du nu helt sikker på det?
- Jeg har altid fået afvide at man gerne må bruge konkurrentens firmanavn som søgeord... Men at man ikke måtte skrive det i hverken overskrift eller annoncetekst?
Er jeg forkert på den?
Vh, HeltOplagt.dk
Svar
Tilmeldt 1. Jun 16
Majbrit Ørtz
Skrevet
01-06-2016 kl. 11:53
Svar
Ja, det er præcist det, jeg er i tvivl om! I annonceteksten: Helt sikkert nej Som søgeord:?
Svar
Tilmeldt 24. Jun 07
Er konkurrentens navn et registreret varemærke , kan det give bøvl, hvis du bruger det som søgeord...
Der er mig bekendt ikke nogen dom, som 100% siger det ene eller noget andet, det er hver gang et vurderings spørgsmål fra sag til sag.
Svar
Tilmeldt 15. May 12
Fru Hartmann
Skrevet
01-06-2016 kl. 12:07
Svar
Ja, det er præcist det, jeg er i tvivl om! I annonceteksten: Helt sikkert nej Som søgeord:?
Du kan jo vende dit spørgsmål om, og stille det til dig selv!
Ville du synes det var i orden at andre misbrugte dit "brand " til at snuppe kunderne for næsen af dig?
Svaret er lidt oplagt! Vær mod andre, som du gerne vil have de er mod dig.
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
01-06-2016 kl. 12:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Svar
Svar
Tilmeldt 1. Jun 16
Majbrit Ørtz
Skrevet
01-06-2016 kl. 12:50
Svar
Jeg giver dig fuldstændig ret, men jeg efterspørger hvad der er lovligt og hvad der ikke er lovligt...
Svar
Tilmeldt 1. Jun 16
Majbrit Ørtz
Skrevet
01-06-2016 kl. 12:53
Svar
@Sarah Voss Thrysøe
Tak for link , jeg kigger på det
Svar