Jeg har fundet en håndfuld søgeord, som jeg påtænker at bruge til SEO optimering. Men når jeg søger dem via søgeordsplanlægnings-værktøjet i AdWords, er der tomt i feltet "Foreslået bud". Er der nogen der kan forklare mig hvorfor? |
Der kan være mange grunde til du ikke ser en CPC pris. Generelt vil jeg sige du ikke skal lægge meget i det - udregn og optimer selv en forsvarlig CPA eller CPC baseret på din ROI - altså hvad der vil give mening for dig, og ikke hvad Google mener det ville koste - hvis du altså vil køre AdWords.
Din faktiske CPC udregnes jo taget en lang række faktorer i betragtning, herunder: din landingsside, dine keyword matches, din ad copy, din Quality Score, din ad rank, avg. position, din CTR, din targeting(device, geo osv.) og ikke mindst dit maks CPC. - Derfor er Google’s skøn jo ofte bare.. Ja, et skøn. Grunden til at den ikke viser noget, kan være mange - måske er der slet ingen ads på de søgeord, eller måske er gruppen ikke stor nok til at give nok data. Who knows :-)
Med hensyn til SEO så har du fat i noget af det rigtige, men husk nu der findes utroligt mange måder at lave keyword research på - og mange som, i mine øjne, er mere effektive end keyword planner.
Al held og lykke med dit SEO projekt, og husk at tænke værdi. Uden værdi for læseren, er en over-optimeret SEO side intet værd :-)